یک‌شنبه 15 مهر 1403

تراز عملیاتی

تراز عملیاتی

خبرگزاری تسنیم

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در سال 1400 دولت دست بازی در حوزه درآمدها ندارد، گفت: اگر دولت بخواهد یک تحول جدی در بودجه سال 1401 انجام دهد، باید یک جراحی را در حقوق و دستمزدهای نظام اداری دولت برای شفاف سازی امور انجام دهد.

وب‌گاه تابناک

کنترل تورم و مقابله با افزایش بی‌رویه قیمت‌ها از مهمترین دغدغه‌ها و مطالبات مردم و فعالان اقتصادی است که آخرین آمار از کاهش شتاب نرخ تورم حکایت دارد؛ اکنون این سوال مطرح است که دولت چگونه و از چه راهی توانسته در این مدت کوتاه، روند تورم را نزولی کرده و آیا امیدی به تداوم آن وجود دارد؟

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کنترل تورم و مقابله با افزایش بی‌رویه قیمت‌ها از مهمترین دغدغه‌ها و مطالبات مردم و فعالان اقتصادی است که آخرین آمار از کاهش شتاب نرخ تورم حکایت دارد؛ اکنون این سوال مطرح است که دولت چگونه و از چه راهی توانسته در این مدت کوتاه، روند تورم را نزولی کرده و آیا امیدی به تداوم آن وجود دارد؟

وب‌گاه مشرق نیوز

معمای قاچاق پوشاک بنگلادشی به ایران و کارت زرد بهارستان به بازار قرمز بورس، سایر عناوین اقتصادی مهم امروز روزنامه‌ها هستند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بررسی‌ها از عملکرد 7ماهه نخست سازمان امور مالیاتی نشان می‌دهد از حدود 329 هزار و 839 میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش‌بینی شده در بودجه سال‌جاری، بدون درنظر گرفتن رقم 55 هزار و 856 میلیارد تومان مالیات بر واردات که آمار آن را باید گمرک اعلام کند، تاکنون 166 هزار و 701 میلیارد تومان از این رقم محقق شده که معادل 50 درصد کل درآمد مالیاتی پیش‌بینی‌شده...

وب‌گاه مشرق نیوز

اشتغال یک میلیون و 850 هزار نفری؛ سراب یا واقعیت و سهم صفر پایتخت از یک میلیون مسکن، سایر عناوین اقتصادی مهم امروز روزنامه‌ها هستند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک استاد دانشگاه گفت: با اصلاح درست نظام مالیاتی، حذف معافیت‌های غیرضروری و جلوگیری از فرار مالیاتی، می‌توان بدون وابستگی به نفت کشور را اداره کرد؛ تجربه کشورهایی که درآمد نفتی ندارند و جزو اقتصادهای موفق جهان به شمار می‌روند این را نشان داده است.

خبرگزاری تسنیم

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: پیشنهاداتی از سوی نمایندگان عضو کمیسیون به دولت برای جبران کسری بودجه ارائه شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روزنامه فرهیختگان در این زمینه نوشت: تحویل دولت با خزانه خالی معنا ندارد و خطا‌های بزرگ دولت سابق در جا‌های دیگری بود. موضوعی که ضربه به‌نهایت کاری‌تر از خزانه خالی است، حجم بالای کسری بودجه، برداشت قابل‌توجه از منابع بانک مرکزی درقالب تنخواه و همچنین پیش‌خور کردن بودجه با ریخت‌وپاش‌هایی است که دولت روحانی در بودجه جاری داشته و به تناسب آن، کاهش...

وب‌گاه مشرق نیوز

تایید و تکذیب خالی بودن خزانه از سوی برخی مدیران دولت سابق، سرپوشی بر سوءمدیریت گسترده این طیف و ضربات کاری به اقتصاد کشور است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حجم نقدینگی در پایان شهریورماه سال 1400 نسبت به پایان سال 1399 معادل 17درصد رشد نشان می‌دهد که در مقایسه با رشد متغیر مذکور در دوره مشابه سال قبل (17.1 درصد) به میزان 0.1 واحد درصد کاهش یافته است. دریافت تنخواه همواره در دولت (برخلاف رویه‌های جهانی) مرسوم بوده است اما در دولت حسن روحانی و به‌ویژه اتفاق بد این بود که رقم تنخواه افزایش یافت و به...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در آستانه تدوین بودجه 1401 موضوع اصلاح ساختار بودجه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. آنچه که بخش قابل توجهی از این اصلاحات را شکل خواهد داد استراتژی مالیاتی دولت و اهداف و برنامه‌های آن است.

وب‌گاه مشرق نیوز

عامل بانکی سرکوب تولید، در انتظار هماهنگی تیم اقتصادی و دستگاه‌ها در قبال بودجه پاسخگو باشند، سایر عناوین اقتصادی مهم امروز روزنامه‌ها هستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

جلیل سالاری با بیان اینکه احتمال افزایش قیمت بنزین در سال‌جاری وجود ندارد، گفت: باید از «سوخت‌محوری» به سمت «سودمحوری» حرکت کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، جلیل سالاری درباره احتمال قطع شدن گاز در زمستان سال جاری به خانه ملت گفت: از آنجا که تأمین سوخت زمستانی دغدغه همیشگی مسئولان بوده است، برای تأمین این سوخت در زمستان نیز تاکنون جلسات متعددی با دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط شامل وزارتخانه‌های نیرو، نفت و شرکت‌های تابعه و وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل‌ونقل و لجستیک برگزار شده است، در این راستا تراز عملیاتی...

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه مصرف سوخت خودروها در کشور حدود 2 و نیم برابر استاندارد جهانی است، از عدم قطعی گاز خانگی در زمستان خبر داد.