یک‌شنبه 15 مهر 1403

تراز عملیاتی

تراز عملیاتی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، زمان چندانی تا انتخابات ریاست‌جمهوری نمانده و از گوشه‌وکنار سازمان‌ها و نهاد‌ها، مسئولان سابق و فعلی درحال اعلام کاندیداتوری هستند و برخی از آنها در یک ساعت سخنرانی از صدگونه مغلطه و شعبده برای بهبود اوضاع کشور در صورت کسب آرای مردم سخن می‌گویند. به تجربه ثابت شده که آقایان سیاستمدار، پیش از انتخابات، وعده‌ها و شعار‌های آسمان‌خراش می‌دهند و پس...

خبرگزاری دانا

شورای عالی آمار، در شصتمین جلسه خود که در تاریخ 6 اردیبهشت 1400 برگزار شد، مرکز آمار ایران را به عنوان مرجع رسمی تهیه و اعلام آمار رشد اقتصادی و تورم کشور اعلام کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شورای عالی آمار، مرکز آمار ایران را به عنوان مرجع رسمی تهیه و اعلام آمار رشد اقتصادی و تورم کشور اعلام کرد.

وب‌گاه تابناک

بانک ملت در تداوم روند موفقیت خود، در سال 1399 دوباره در بین بانک ها درخشید و با عملکردی خیره کننده، در بین بانک های دولتی و خصوصی شده، موفق به کسب رتبه برتر در شاخص های مهم عملکرد مالی و دریافت لوح تقدیر از وزیر امور اقتصادی و دارایی شد.

وب‌گاه تابناک

کلیات لایحه بودجه 1400 که در 14 بهمن ماه سال جاری توسط نمایندگان مجلس رد شده بود به دولت جهت اصلاحات بازگشت داده شد و دولت دو هفته فرصت داشت تا لایحه بودجه اصلاح شده را جهت رای گیری مجدد به مجلس ارسال کند. امروز 28 بهمن 99 کلیات بودجه پس از شنیده شدن نظر مخالفان و موافقان به رای گذاشته شد و در نهایت کلیات بودجه رای آورد؛ اما تغییرات مهم بودجه چه بود و موافقان و مخالفان چه گفتند؟

وب‌گاه تابناک

مجلس شورای اسلامی در اقدامی جدید قبل از تصمیم گیری کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه در جلسه‌ای غیررسمی به بررسی ابعاد مختلف دخل و خرج دولت در سال 1400 پرداخت تا در این باره به اجماعی دست پیدا کند؛ نشستی که به گفته سخنگوی هیات رییسه پارلمان به رای گیری ختم نشد.

وب‌گاه تابناک

در شرایطی که تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان انتقادات فراوان به لایحه بودجه 1400 خواستار رد کلیات آن هستند، قرار شده مجلس با تشکیل جلسه غیررسمی درباره این موضوع تصمیم گیری کند.

خبرگزاری مهر

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه میزان فروش نفت و اوراق باید در لایحه بودجه 1400 اصلاح شود، گفت: در پیش فروش نفت نیز باید تسویه به صورت فیزیکی انجام شود.

خبرگزاری ایسنا

پس از ماه‌ها و پایان فصل تدوین بودجه، ساختمان قدیمی سازمان برنامه و بودجه درمیدان بهارستان به شرایط عادی بازگشته است و هرچند تا زمان تصویب آن درمجلس راه درازی باقی است، اما فرصت مناسبی برای گفت‌وگو با محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس این سازمان است.

خبرگزاری مهر

احسان عسکری، مشاور و مدیر کل دفتر حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه سال آینده طی توییتی واکنش نشان داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محمدباقر نوبخت در گفت وگو با روزنامه ایران اظهار داشت: بزرگ‌ترین مشکل برای تدوین لایحه بودجه سال آینده، قطعیت‌ها و عدم قطعیت هاست. انتظار این است که پیش‌بینی‌ها درست باشد.

خبرگزاری ایسنا

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که میزان فروش نفت در لایحه بودجه سال 1400 بیش برآورد شده آن را غیرقابل تحقق دانست.

خبرگزاری مهر

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه متأسفانه سال هاست که با تراز منفی عملیاتی در بودجه سنواتی مواجه هستیم و سال به سال نیز بر آن افزوده می‌شود، گفت: بودجه عملیاتی در لایحه حدود 50 درصد کسری دارد.

خبرگزاری مهر

رهبر انقلاب همواره قطع امید از بهبود اقتصاد در صورت مذاکره او کاهش وابستگی بودجه به نفت را مورد تاکید قرار داده‌اند.

خبرگزاری مهر

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رکوردهای لایحه بودجه 1400 نسبت به بودجه 1399؛ پیشنهاد رد کلیات لایحه مذکور را ارائه کرد.