یک‌شنبه 8 مهر 1403

تراز عملیاتی

تراز عملیاتی

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: نظرات نمایندگان و نخبگان جامعه در مورد لایحه عفاف و حجاب ارائه و اعمال شد و به هیچ‌وجه بررسی این لایحه پشت درهای بسته نبوده است.

وب‌گاه فرارو

از جمله مهم‌ترین نکاتی که ابراهیم رئیسی امروز به آن‌ها اشاره کرد، تلاش نویسندگان لایحه برای واقعی دیدن درآمد‌ها و هزینه‌ها و همچنین توجه به برنامه هفتم توسعه در بودجه سال آینده است.

وب‌گاه فرارو

رییس جمهور گفت: ناترازی‌هایی که امروز موجب رنج همگان است تراز شود آن هم با یک حرکت جهادی نه یک حرکت معمولی. باید به دوستان درباره تلاش‌هایی که در این مدت صورت گرفته توضیحاتی را ارائه کنم. در جهت مهار تورم تلاش شده تورم عللی دارد یکی کسری بودجه و دیگری رشد نقدینگی و موضوع بعدی ناترازی بانک‌ها و برداشت‌هایی از بانک مرکزی.

وب‌گاه فرارو

ابراهیم رییسی گفت: برنامه بانک مرکزی در مساله بانک‌ها و موسسات مالی که مشکل ایجاد می‌کردند این بوده که بتواند وضعیت این بانک‌ها را روشن کند و مستحضرید که یکی پس از دیگری در حال تعیین تکلیف شدن است به مردم هم بار‌ها گفته شده که هیچ ناراحت نباشید چرا که تلاش دولت برای انضباط بخشی است و هیچ سهامدار و سپرده‌گذاری دچار مشکل نخواهد شد فقط بدانید تلاش برای انضباط مالی است و این وضعیت ناترازی...

وب‌گاه فرارو

پیش‌بینی شده، میزان درآمد‌های مالیاتی در سال آینده با رشدی 49.8 درصدی به 1132 میلیارد تومان برسد.

وب‌گاه فرارو

یک کارشناس اقتصادی، گفت: به‌طور کلی‌، چون بودجه انقباضی بسته شده، خدماتی که به مردم ارائه می‌شود نیز کاهش خواهد یافت؛ بنابراین مردم، هم قدرت خرید خود را از دست می‌دهند و هم رفاهی که تا اندازه‌ای داشتند را از دست می‌دهند.

وب‌گاه گسترش

بودجه‌ی کشور در چهار ماه نخست سال 1402 به مقدار 51 هزار میلیارد تومان کسری داشته است. این کسری ناشی از عدم تحقق بخشی از درآمدهای پیش‌بینی شده در قانون بودجه‌ی امسال است. با این حال بخشی از کسری شدید در بودجه امسال از محل واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی دولت جبران شده است. مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گزارش بررسی عملکرد مالی دولت در چهار ماهه نخست سال 1402 را در مهر ماه امسال...

خبرگزاری تسنیم

بر اساس توافق صورت‌گرفته میان صندوق توسعه ملی و شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو)، بزرگترین سرمایه‌گذاری ارزی در پروژه‌های توسعه‌ای شرکت تاپیکو صورت خواهد گرفت.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس‌جمهور بخشنامه مربوط به تدوین بودجه سال 1403 کل کشور را با رویکرد «رشد اقتصادی عدالت‌محور مبتنی بر مردمی‌سازی اقتصاد» ابلاغ کرد.

وب‌گاه فرارو

در بخشنامه ابلاغی رئیس‌جمهور تصریح شده است: «در اجرای ابلاغیه مقام معظم رهبری در بند سوم سیاست‌های کلان برنامه هفتم توسعه دستگاه اجرایی موظفند در خصوص اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با تأیید سازمان نسبت به ساماندهی و تعیین تکلیف طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام اقدام کنند و ضروری‌ست دستگاه‌های اجرایی همه طرح‌ها و پروژه‌های فاقد مجوز را از فهرست‌های طرح پیشنهادی حذف کنند».

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در راستای تحقق سیاست‌های برنامه هفتم توسعه کشور مبنی بر پیشرفت اقتصادی همراه با عدالت، ایجاد ثبات در سطح عمومی قیمت‌ها، افزایش بهره‌وری کل عوامل تولید، اصلاح ساختار بودجه، تحول در نظام مالیاتی، استقرار نظام جامع تأمین اجتماعی، تأمین امنیت غذایی، اجرای طرح‌های پیشران ملی، فعال‌سازی مزیت‌های جغرافیایی و سیاسی،...