یک‌شنبه 8 مهر 1403

تراز عملیاتی

تراز عملیاتی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که حداقل 40 درصد اقتصاد از مالیات ارزش افزوده معاف است و افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده 0.6 درصد تورم را افزایش می‌دهد.

خبرگزاری تسنیم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره اهمیت رهایی بودجه از درآمدهای نفتی پرداخت و گفت: باید به سمت درآمدهای پایدار مالیاتی با تکیه بر مبارزه با فرار مالیاتی و شناسایی بخش‌های زیرزمینی اقتصاد حرکت کنیم.

وب‌گاه گسترش

بانک‌ها منتظر ابلاغ مصوبه افزایش وام ودیعه مسکن هستند و مستاجران چشم‌انتظار وعده تسهیل دریافت وام ودیعه که چه زمانی تحقق می‌یابد. در شرایط فعلی، بانک‌ها در صورت موافقت با پرداخت وام ودیعه، همان مبلغ سابق را پرداخت می‌کنند و تضامین نسبتا سختی می‌خواهند که غالبا تامین آنها از توان بسیاری از مستاجران خارج است. بانک‌ها منتظر ابلاغ مصوبه افزایش وام ودیعه مسکن هستند و مستاجران چشم‌انتظار...

وب‌گاه گسترش

در لایحه اصلاحی بودجه سال 1403 نسبت به نسخه اولیه گام‌های مثبتی برداشته شده است. دولت در نسخه اصلاحی از لایحه بودجه سال 1403 جدولی از فروض مصارف به لایحه افزوده که 12 فرض مهم هزینه‌ای لایحه بودجه در آن درج شده است. در لایحه اصلاحی بودجه سال 1403 نسبت به نسخه اولیه گام‌های مثبتی برداشته شده است. دولت در نسخه اصلاحی از لایحه بودجه سال 1403 جدولی از فروض مصارف به لایحه افزوده که 12 فرض...

وب‌گاه گسترش

بازار مسکن طی ماه های گذشته با رکود تورمی همراه بوده و به‌دنبال آن، شاهد ثبات در قیمت‌ها هستیم. کارشناسان حوزه مسکن، درباره آینده بازار با ادامه روند فعلی هشدارهایی دادند، اما در ظاهر دولت قصد اقدام عملی و تغییر وضعیت کنونی را ندارد. بازار مسکن طی ماه های گذشته با رکود تورمی همراه بوده و به‌دنبال آن، شاهد ثبات در قیمت‌ها هستیم. کارشناسان حوزه مسکن، درباره آینده بازار با ادامه روند فعلی...

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری تسنیم

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره میزان وابستگی بودجه کشور به نفت پرداخت و گفت: برای رهایی از این وابستگی نیاز داریم که در بودجه به منابع پایدار دست پیدا کنیم.

وب‌گاه الف

روز گذشته کلیات اصلاحیه لایحه بودجه 1403 در مجلس تصویب شد که از جمله مهم‌ترین تغییرات آن نسبت به نسخه اول لایحه بودجه اختصاص منایع حاصل از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، افزایش 2.3 میلیارد یورویی ارزش کل واردات کشور و کاهش دو درصدی نرخ رشد حقوق بازنشستگان است.

وب‌گاه فرارو

در خصوص برخی نگرانی‌ها در مورد افزایش 18 درصدی حقوق بازنشستگان، به نظر می‌رسد این 18 درصد مازاد بر منابع پیش‌بینی شده در همسان‌سازی است.

وب‌گاه گسترش

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم در پرداخت اقساط مسکن ملی که هر سه ماه یکبار 40 میلیون تومان است با چالش‌هایی روبرو هستند. لازم است مجلس در تعیین بودجه، منابع مالی بانک‌ها را در نظر بگیرد تا به این مسئله رسیدگی شود. احمد امیرآبادی فراهانی گفت: این لایحه دو مؤلفه مهم دارد؛ نخست، مربوط به کسری تراز عملیاتی در بودجه می‌شود، که دولت تلاش کرده است کسری بودجه که برای سال 1402 به میزان...

وب‌گاه مشرق نیوز

در شرایطی امروز کلیات لایحه بودجه سال 1403 کشور مورد موافقت نمایندگان مجلس قرار گرفت که یک بار از سوی مجلس رد شده بود و دولت آن را اصلاح کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

لایحه بودجه سال آینده بار دیگر به ایستگاه بهارستان رسید و این بار به رغم وجود مشکلات متعدد با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراه شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تلاش دولت در لایحه بودجه 1403 جبران کسری تراز عملیاتی است، گفت: دولت واقع بینانه بودجه را تدوین کرده است.