چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

ترامپ دست به مقایسه زد / بایدن از کارتر هم بدتر است

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
ترامپ دست به مقایسه زد / بایدن از کارتر هم بدتر است

اقتصادنیوز: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به خبرنگاران گفت: بایدن بدترین رئیس‌جمهور تاریخ کشور ما است. از جیمی کارتر هم بدتر است.

به گزارش ایسنا، نامزد 77 ساله احتمالی جمهوری‌خواهان برای ریاست جمهوری گفت: بایدن کشور ما را ویران کرد؛ جیمی کارتر اکنون خوشحال است زیرا دوره ریاست جمهوری او در مقایسه با بایدن فوق‌العاده شده است.

خبر مرتبط محبوبیت ترامپ از بایدن پیشی گرفت!

اقتصادنیوز: براساس نظرسنجی جدیدی، بیشتر رای‌دهندگان آمریکایی معتقدند که دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ برای کشورشان بهتر از دولت فعلی بایدن بوده است. تقریبا نیمی از شرکت‌کنندگان می‌گویند که سال‌های ریاست بایدن بدتر بوده است.

به نوشته نیوزویک، او افزود: جنگ‌ها در سراسر جهان در حال وقوع هستند. در نظرسنجی‌ها خیلی جلوتر از بایدن هستیم.

کارتر 99 ساله دموکرات از سال 1977 تا 1981 یک دوره در کاخ سفید رئیس‌جمهور بود. مانند دوران بایدن، ریاست جمهوری کارتر با افزایش قیمت‌ها، تنش های دیپلماتیک با ایران، تهاجم روسیه و ناآرامی در افغانستان همراه بود. متوسط نرخ تورم سالانه در دوران کارتر حدود 10 درصد بود - که ناشی از قیمت های بالای انرژی بود - که دولت او با افزایش نرخ بهره به بیش از 17 درصد منجر به رکود اقتصادی شد.

در دوران بایدن، در حالی که تورم در سال 2022 به بالاترین میزان در 41 سال گذشته یعنی 9.1 درصد رسید، کمتر از اوج 13.5 درصدی در آخرین سال ریاست جمهوری کارتر بود.

کارتر پس از تهاجم اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان، به المپیکی‌های آمریکا اجازه شرکت در بازی‌های 1980 مسکو را نداد. در پاسخ به تهاجم، دولت کارتر به طور مخفیانه مبارزان را در افغانستان مسلح کرد تا با شوروی مقابله کنند. اسامه بن لادن، بنیانگذار القاعده و خالد شیخ محمد، مغز متفکر 11 سپتامبر، از جمله اعضای رادیکال این مبارزان مورد حمایت کارتر بودند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
ترامپ دست به مقایسه زد / بایدن از کارتر هم بدتر است 2