پنج‌شنبه 12 مهر 1403

ترسیم مسیر شهادت از "دامنه" تا "قله" در بیانات امروز امام خامنه ای

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
ترسیم مسیر شهادت از "دامنه" تا "قله" در بیانات امروز امام خامنه ای

رهبر معظم انقلاب در بیانات امروزشان توصیف زیبایی از "شهادت" را بیان و مسیری که شهدا طی کردند را ترسیم کردند.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان زنجان، بیانات بسیار مهمی را درباره فضلیت شهدا، جایگاه آنان در قله و راهی که افراد را از دامنه به "قله شهادت می‌رساند" بیان کردند.

ایشان در این بخش از سخنان خود فرمودند:

"یک نکته‌ای در اینجا وجود دارد که آن نکته باید مورد توجه همه ما باشد و آن، این است که شهادت قله است و قله بدون دامنه معنا ندارد. هر قله‌ای یک دامنه‌ای دارد؛ بسیاری از ماها آرزوی رسیدن به آن قله را داریم؛ [خب،] باید از دامنه عبور کنیم، بایستی مسیر را در دامنه آن قله پیدا کنیم و از آن مسیر برویم تا به قله برسیم والا رسیدن به قله بدون عبور از دامنه ممکن نیست. این دامنه و این مسیر چیست؟ اخلاص است، ایثار است، صدق است، معنویت است، مجاهدت است، گذشت است، توجه به خدا است، کار برای مردم است، تلاش برای عدالت است، تلاش برای استقرار حاکمیت دین است؛ اینها است که مسیر را معین می‌کند و اگر شما از این مسیر رفتید، ممکن است به قله برسید. آن کسی که به قله می‌رسد، از اینجا باید برود و از این مسیرها حرکت کند. معنویت را نباید فراموش کرد."

نماهنگ "در راه قله" برگرفته از سخنان مهم رهبر انقلاب در زیر منتشر می‌شود:

میراث بزرگی که شهید شهریاری به یادگار گذاشت + فیلم کتابی که رهبر انقلاب آن را حیرت آور خواندند /«حوض خون» نشان داد که حضور زنان در جبهه کمتر از مردان نبوده است
ترسیم مسیر شهادت از "دامنه" تا "قله" در بیانات امروز امام خامنه ای 2