شنبه 14 مهر 1403

ترور شهید فخری زاده عزم و اراده ملت ایران را دوچندان کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ترور شهید فخری زاده عزم و اراده ملت ایران را دوچندان کرد

زنجان - ایرنا - فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: ترور شهید محسن فخری‌زاده، انگیزه و اراده ملت همیشه در صحنه ایران را در دفاع از انقلاب اسلامی، راسخ و دوچندان کرد و بار دیگر موجب روشن‌تر شدن چهره پلید و خبیث دشمنان شد.

سردار جهانبخش کرمی، روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، شهادت این دانشمند برجسته را به محضر رهبر معظم انقلاب، مردم شهیدپرور، همسنگران، همرزمان وخانواده این شهید والا مقام، تسلیت گفت و با اشاره به اینکه دشمن فقط ادعای شعار مقابله با تروریسم را دارد، افزود: اما بی تردید ترور دانشمندان و افراد تاثیرگذار و انقلابی جامعه، آشکارترین تقابل خشن نظام سلطه برای جلوگیری از پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه دشمنان تاکنون بیش از 17 هزار نفر از سرمایه‌های بزرگ و انقلابی کشور را ترور کرده اند، اظهار داشت: ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز که پارسال اتفاق افتاد به دستور رییس جمهوری منفور و تروریسم آمریکا بود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه دشمنان با چنین اقداماتی در صدد ضربه به نظام جمهوری اسلامی و تضعیف روحیه ملت انقلابی ایران اسلامی هستند، تصریح کرد: دشمن باید بداند که روحیه مردم انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی تضعیف شدنی نیست و مردم همواره در صحنه دفاع از انقلاب و نظام، حاضر هستند.

سردار کرمی با اشاره به اینکه این جنایت ها و اقدامات نابخردانه و بزدلانه، موجب ارتقای انگیزه و اراده مردم در دفاع از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران می شود، ضمن محکومیت این اقدام نابخردانه، اظهار داشت: به طور قطع و یقین، راه پر افتخار این شهید گرانقدر و دیگر شهیدان عرصه علم و دانش، پرصلابت‌تر از قبل طی خواهد شد.

تروریستهای بیگانه عصر جمعه / هفتم آذرماه / با کمین در مسیر خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند. به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودروی حامل فخری زاده مورد حمله واقع گرفت و بعد یک خودروی نیسان در 15 متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*