سه‌شنبه 10 مهر 1403

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مازندران الگویی برای سایر استان‌ها

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مازندران الگویی برای سایر استان‌ها

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: انسجامی که در استان مازندران جهت حل مشکلات جامعه ایثارگری وجود دارد می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: انسجامی که در استان مازندران جهت حل مشکلات جامعه ایثارگری وجود دارد می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

به گزارش مهر، سعید اوحدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان مازندران، ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، گفت: ایشان 32 سال با عزت و اقتدار، رهبری حزب الله لبنان را که خط مقدم جبهه مقاومت است برعهده داشت.

وی افزود: شهادت تعداد زیادی از فرماندهان ارشد حزب الله و سپاه پاسداران و در کنار آن جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی که اوج خباثت خودش را نشان داد، باعث شد پرچم سیدحسن نصرالله در دست شهروندان سراسر دنیا، حتی در ایالت متحده دیده شد.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ظاهر شهادت شاید سخت باشد، اما باطن آن همان گونه که در پیام مقام معظم رهبری آمده بود؛ این است که حزب الله و جبهه مقاومت به طور حتم پیروز خواهد شد.

وی افزود: در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به این نکته توجه کرد که بزرگترین حادثه دوران خلقت حادثه عاشورا است که بزرگ‌تر از آن نداشته و نداریم، طبق گفته پیامبر اکرم (ص) امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است و بعد از بیش 1400 سال از واقعه عاشورا بیش از 20 میلیون نفر در اربعین حسینی شرکت کردند که بزرگترین گردهمایی تاریخ خلقت بشریت محسوب می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه پس از حادثه عاشورا هیچ جنگ بزرگ و طولانی مدتی همچون دفاع مقدس نداشتیم که 8 سال و با احتساب اسارت اسرا 10 سال طول بکشد، اضافه کرد: در دفاع مقدس تمام دنیا یک طرف و ما تنها بودیم و در شرایطی که یک سال و نیم از انقلاب بزرگ ما گذشته بود و مردم شاد از انقلاب اسلامی بودند که درگیر چنین شرایطی شدند، اما می‌بینید که نتیجه آن چه شد و دنیا دید که صدام به چه ذلتی از دنیا رفت.

اوحدی ادامه داد: گاهی اوقات ظاهر یک اتفاق را می‌بینیم در حالی که باطن آن مهم‌تر است و باید به آن توجه شود. مقام معظم رهبری فرمودند شک نکنید که خون شهید مظلوم مقاومت باعث پیروزی حزب الله خواهد شد.

وی اظهار کرد: ما در استان مازندران شهدای زیادی داریم. زمانی که خدمت مقام معظم رهبری رسیده و گزارش عملکرد خود را ارائه دادیم، ایشان فرمودند که ما در قبال جامعه ایثارگری دو رویکرد داریم، در ابتدا رویکرد ظاهری که مهم است و دیگری رویکرد باطنی که جوهره اصلی آن محسوب می‌شود، روزمرگی و غفلت نباید ما را از نورانیت و برکت جامعه ایثارگری دور کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: اگر ارزش‌های کربلا در طول تاریخ جاودان ماند به این دلیل بود که اجازه ندادند تحریف شود و باعث این اجتماع بزرگ در مراسم اربعین حسینی بود. باید مراقب آفت تحریف باشیم، باید پیام شهدا منتقل شود.

وی افزود: اولین تفاهم نامه دولت چهاردهم که در کابینه به امضا رسید، تفاهم نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران با وزیر مسکن و شهرسازی بود که در تاریخ جمهوری اسلامی بی سابقه است، وزیر راه و شهرسازی که خود نیز فرزند شهید است، در جمع مدیران استانی اعلام کرد که اجرای هرچه سریع‌تر این تفاهم‌نامه را مطالبه‌گری می‌کنم.

اوحدی با اشاره به اینکه زیبنده نیست که در کشور ما با این همه ظرفیت، مادر شهید و یا جانباز قطع نخاع، هنوز هم مسکن نداشته باشد، تاکید کرد: شما کار را شروع کنید، موانع برداشته خواهد شد. این اولین سفر استانی ما بود که در آستانه شروع کنگره شهدای غریب در اسارت به این استان سفر کردیم و انسجامی که در استان مازندران وجود دارد می‌تواند الگویی برای حل مشکلات در سایر استان‌ها باشد، در زمینه اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران هم نباید کوتاهی شود.