جمعه 7 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان سنجش گفت: کارنامه اولیه کنکور نیمه مرداد منتشر می‌شود.

وزارت آموزش و پرورش از آغاز سامانه ترمیم سابقه تحصیلی از هفته آینده خبر داد.

حجاب یک بحران مزمن و حل نشده 100 ساله است که عملیات تمام عیار شناختی دشمن آن را به بحرانی آشوب‌زا تبدیل کرد اما برخلاف وضعیت داخلی وقتی مسئله حجاب در سطح تمدنی مطرح می‌شود، اتفاقاً خیلی امیدوار می‌شویم و به میزان قدرت نرم و فرهنگی خودمان پی می‌بریم.

با حضور مسئولان شهری زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن پس از مرمت و بازسازی به بهره‌برداری رسید.

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه استطاعت 98 درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شده است، گفت: کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است.

شهردار به همراه جمعی از معاونین و مدیران منطقه 7 و مدیر نمایشگاه بین‌المللی کتاب گرد هم آمدند تا با بررسی و رفع مشکلات و معضلات احتمالی میزبانی شایسته‌ای از کتاب دوستان فراهم کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل نداردبرای همراهی فراجا در اجرای طرح نور با جدیت و قوت در کنار سایر ماموریت های پلیس با قوت ادامه دارد.

مشاور امورمجلس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: سهم سازمان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور از محل ارزش گمرکی کالا‌های وارداتی از نیمه دوم سال 1401 تاکنون پرداخت نشده و باتوجه به مشکلات و کاهش درآمد شهرداری‌ها نیازمند سریع پرداخت سهم سازمان هستیم.

سازمان ثبت احوال کشور میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری در سال گذشته را 32.1 سال برای پدران و 27.3 سال برای مادران اعلام کرد.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره به افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین، سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد.

رییس سازمان سنجش با تاکید بر امنیت و سلامت کامل کنکور سراسری، از عدم قطعی اینترنت در حوزه‌های امتحانی خبر داد. پورعباس همچنین از آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی برای برگزاری این آزمون سراسری خبر داد.

مرد جوانی که به طرز دلخراشی همسرش هدف شلیک گلوله قرار داده و به تهرن متواری شده بود به دام افتاد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: برای نخستین بار در کشور زنی 23 ساله که از بدو تولد مبتلا به "سندرم لی" بود برای کاشت الکترود عمقی مغز در بیمارستان شهدای تجریش جراحی شد.

رئیس شورای شهر تهران از آغاز به کار 352 هیئت امنای محلات شهر تهران، همزمان با نزدیک شدن به روز 9 اردیبهشت (روز شوراها) خبر داد.

افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.

رئیس قوه قضاییه گفت: ما مسئولان قضایی عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم. لذا باید خیلی مراقبت کنیم و گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.