دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از اعلام افزایش 50 درصدی نرخ "تاکسی‌های برقی" به نسبت نرخ عادی کرایه‌های تاکسی‌های بنزینی گفت: به هیچ عنوان این مسئله قانونی نیست و برخلاف مصوبه شورا و غیرقانونی است.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان وزارت بهداشت با بیان این که پیشگیری از ابتلا به هاری هزینه چندین میلیاردی برای کشور ایجاد می‌کند؛ نقش نهادهای مختلف در کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب را تشریح کرد.

در پی سؤالات و ابهاماتی که اخیرا در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور پیرامون اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و موانع اجرای برنامه هفتم پیشرفت (برنامه هفتم توسعه سابق) مطرح شده است.

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کلیه مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ تیر ماه سال 1403 دریافت کرده‌اند، با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس +10 برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت کنند.

معاون اول دستگاه قضا گفت: در قوه قضاییه یکی از معیارهای جابجایی مدیران، سند تحول است و اگر در اجرای آن کاستی صورت بگیرد، با آن مدیر برخورد می‌شود.

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی از راه‌اندازی مرکز نوآوری مشترک ایران و ونزوئلا در راستای رسوخ دستاوردهای فناورانه ایران در آمریکای لاتین خبر داد.

رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران با بیان اینکه پس از 17 سال فعالیت دانشکده‌های طب ایرنی صرفا 500 نفر در رشته طب ایرانی فارغ‌التحصیل شده و 500 نفر در حال تحصیل هستند؛ چالش‌های توسعه خدمات طب سنتی ایرانی را تشریح کرد.

قوه قضاییه بر اساس مأموریت‌های تعیین‌شده در قانون اساسی، مجموعه اقدامات تعریف‌شده و نیز تصمیم‌گیری به‌هنگام در خصوص همه انتخابات‌ها دارد که در این گزارش به مرور برخی از این اقدامات پرداخته‌ایم.

معاون اول قوه قضاییه گفت: همه تمرکز قوه قضاییه بر این بوده که مردم به خدمات قضایی، دسترسی آسان و سریع داشته باشند و بخشی از عدالت مورد نظر محقق شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از تصویب گزارش‌های حسابرسی شرکت‌های شهرداری پیش از تشکیل مجمع سالیانه خبر داد.

برخی مدارس شهر تهران از ارائه پرونده تحصیلی دانش‌آموزان به مادران خودداری می‌کنند، در همین ارتباط وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: مادر هم می‌تواند پرونده تحصیلی دانش‌آموز را دریافت کند.

دانشمندان به‌زودی تصاویر سه‌بعدی بی‌نظیری از مغناطیس‌کره زمین، سپر محافظتی سیاره ما در برابر تابش مضر خورشیدی دریافت خواهند کرد. این تصاویر توسط ماموریت فضایی SMILE، ابتکاری مشترک بین چین و اروپا، که در سال جاری به فضا پرتاب خواهد شد، ثبت خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون 11 زائر ایرانی جان خود را از دست داده‌اند و 26 زائر بستری در بیمارستان‌های عربستان داریم اما به‌طور کلی، وضعیت سلامت زائران ایرانی در حج خوب و مناسب است.

سود بازرگانی واردات 2000 دستگاه اتوبوس برون‌شهری برای ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی (ع) 5درصد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به انتقال زائران معذور از منا گفت: زائران پس از رمی جمرات سه‌گانه در بازه زمانی تعیین‌شده منا را به‌سمت مکه ترک می‌کنند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از برنامه‌ریزی این شرکت جهت کاهش سرفاصله رسیدن اتوبوس‌ها در ایستگاه‌های بی‌آرتی و عادی با ورود اتوبوس‌های نو خبر داد.