دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

آخرین وضعیت کانال‌های رسمی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پیام‌رسان‌های ایرانی منتشر شد.

دادستان کل کشور بر همکاری جدی در مقابله با جرایم فضای مجازی و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین تاکید کرد.

وزیر ارتباطات گفت: براساس این گزارش‌ها، سرعت اینترنت ثابت و همراه به ترتیب 71 و 65 درصد نسبت به شهریور 1400 و حدود 20 درصد نسبت به دی ماه گذشته افزایش یافته این جهش، نتیجه اقداماتی است که در راستای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در کشور انجام شده است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: سازمان جهانی بهداشت واحدی را برای استفاده از ظرفیت‌های طب سنتی و مکمل در کل دنیا ایجاد و کشورها را به استفاده از این ظرفیت‌ها تشویق کرده است.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سطح پارک‌ها و بوستان‌های پایتخت خبر داد و گفت: تعداد 980 نفرمتهم در کمتر از 72ساعت دستگیر شدند.

رئیس پلیس راهور فراجا از اجرای محدودیت ترافیکی در محور فشم از اول تیرماه خبر داد.

دبیر طرح نهضت ملی سواد سلامت آموزی با بیان این‌که این طرح از تیرماه در 11 استان کشور آغاز می‌شود، گفت: سبک زندگی سالم به دانش‌آموزان در 250 مدرسه تهران آموزش داده خواهد شد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به آغاز "طرح ملی نهضت سواد سلامت‌آموزی" گفت: نیاز داریم فرهنگ سلامت را از مهدکودک‌ها و مدارس اصلاح کنیم زیرا این امر باعث پیشگیری از بیماری‌ها می‌شود.

از 20 محصول فناورانه و نوآورانه پژوهشکده دندانپزشکی و مرکز رشد فناوری‌های نوین دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رونمایی شد.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور گفت: سومین دوره نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی ایران، پنجشنبه 31 خرداد برگزار می‌شود. در این مراسم، تمبر یادبود رئیس‌جمهور شهید، رونمایی خواهد شد.

رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه دولت عراق با تردد وسیله شخصی از ایران به کشورش موافقت نکرد، گفت: جاده‌های این کشور ظرفیت حجم بالای خودرو‌های شخصی را ندارد.

اهتزاز بزرگ‌ترین پرچم سفید علوی کشور، همزمان با دهه امامت و ولایت روز شنبه، دوم تیرماه 1403 در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با حضور خدام آستان مقدس امیرالمومنین (ع) و آستان قدس رضوی انجام خواهد شد.

مرکز وکلای قوه قضاییه از محمد محمدیان؛ نویسنده کتاب‌های "علی (ع) از زبان علی (ع)" و "حدیث غدیر از زبان امیرالمؤمنین (ع)" تجلیل کرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان این که از دولت آینده انتظار می‌رود که سلامت جامعه را در اولویت قرار دهد، به تشریح انتظارات جامعه پزشکی و نظام سلامت از دولت چهاردهم پرداخت و گفت: بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها باید بر درمان اولویت داشته باشد.

وزیر ارتباطات به تشریح دستاوردهای 1000 روزه این وزارتخانه در دولت سیزدهم پرداخت. به منظور اطلاع‌رسانی شفاف به مردم عزیز ایران، اقدامات انجام شده در این دوره را در قالب گزارشی تحت عنوان "1000 روز خدمت" گردآوری کرده‌ایم.

زاکانی گفت: برای اینکه تزاحمی میان نقش‌های خانوادگی و اجتماعی زنان ایجاد نشود، دولت باید اقتضائات جدیدی درنظر بگیرد. این سیاست‌ها و حمایت‌ها یک بسته است و بدون شک مهدکودک جزو اقتضائات این بسته حمایتی است.