جمعه 20 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران جوهره همه اقدامات در سطح جامعه را موضوعات فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: نمی‌توان مشکلات مناطق را یک ساله حل کرد.

تنوع مدارس در سردرگمی مردم برای یافتن مدرسه خوب تاثیر بسیاری دارد؛ از سوی دیگر محدوده‌بندی مدارس، باعث ضایع شدن حقوق خانواده‌ها و مشکلات متعدد برای آنها شده است.

مسجد قبا اولین مسجد ساخته شده در جهان اسلام است که در فرصت چند روزه اقامت پیامبر اکرم (ص) خارج از شهر مدینه بعد از هجرت از مکه، در قریه‌ایی به همین نام تاسیس شد.

درنشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت درمدینه منوره اعلام شد که تاکنون نزدیک به نیمی از زائران ایرانی به سرزمین وحی منتقل شده اند.

قوه قضائیه با اقداماتی مانند تشکیل شورای راهبردی شرکت‌های دانش‌بنیان، تشکیل کارگروهی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و اجرایی شدن معافیت حق بیمه قراردادهای شرکت‌های دانش‌بنیان، از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین حمایت کرده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه با بیان اینکه پنجره واحد قضائی در هفته قوه قضائیه به بهره‌برداری کامل می‌رسد، گفت: فراخوان راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضائی جدید در سال 1401 منتشر می‌شود.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به اینکه محیط زیست موضوع بسیار حیاتی بوده که امروزه به دلیل بی‌توجهی به این مسئله آسیب‌های زیادی به آن وارد شده است، گفت: 411 پروژه فاقد مجوز زیست محیطی تا زمان دریافت مجوز متوقف شده‌اند.

پسر جوان به عنوان تنها مظنون پرونده مفقودی مادرش در تهران دستگیر شد و تحقیقات در خصوص این پرونده در شعبه یازدهم دادسرای جنایی ادامه دارد.

وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان گفت: "پل خداآفرین" مهم‌ترین مسیر اتصال راه ابریشم بین شرق و غرب بوده و در تلاش برای ثبت جهانی در یونسکو هستیم. برای ثبت این پل یک یادداشت تفاهم تهیه و برای شما ارسال شده که امیدوارم در سفر به باکو امضا شود.

آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی روز جمعه سوم تیر برگزار می‌شود و داوطلبان برای دریافت کارت شرکت در آزمون باید به سامانه‌ای که ثبت‌نام کردند، مراجعه کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در جریان سفر به جمهوری آذربایجان ضمن دیدار با معاون کمیته دولتی گمرکات جمهوری آذربایجان بر توسعه همکاری‌های مشترک مرزی بین دو کشور تاکید کرد.

فرمانده کل انتظامی طی نامه‌ای برای حمایت رهبر انقلاب از عملکرد فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی در کشف سرقت صندوق امانات بانک ملی تشکر کرد.

مرد جوانی که همسرش را در خانه به قتل رسانده بود، دستگیر شد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه بوی نامطبوع در آرادکوه یک میراث شوم چند ده ساله است، گفت: به دنبال این هستیم که ورودی را کاهش داده و بتوانیم این بو را کنترل کنیم.

یافته‌های جدید محققان حاکی از آن است دانش‌آموزانی که بعد از زمان مدرسه، به جای حضور در فضای مجازی به فعالیت‌های فوق برنامه مورد علاقه می‌پردازند، روحیه شادتری دارند!

وزیر میراث فرهنگی از تقویت پروژه "ایران‌هراسی" و نگرانی از استقبال گردشگران خارجی از ایران توسط کشورهای معاند در نزدیکی بازی‌های جام‌جهانی 2022 قطر خبر داد.