جمعه 20 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

دبیر قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در تربیت فناورانه گفت: توسعه تولید داخلی در زمینه تبلت و سیم‌کارت دانش‌آموزی به عنوان ابزار زیست‌بوم آموزش و پرورش و همچنین تولید نمایشگرهای بزرگ در کلاس درس به عنوان جایگزین تخته‌های سفید در دستور کار قرارگاه است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

چین اعلام کرد تا سال 2028 یک نیروگاه خورشیدی فضایی را می‌سازد که با هدف تبدیل نور خورشید در فضای بیرونی به منبع الکتریکی برای هدایت ماهواره‌ها در مدار یا انتقال نیرو به زمین انجام خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه در مراسم تجدید بیعت با امام خمینی (ره) گفت: خداوند به ما این توفیق را دهد که بتوانیم در سنگر قوه قضائیه دست مفسدین و تطاول‌کنندگان به جان، مال، عرض و حقوق مردم و نظام اسلامی را کوتاه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: کمبود فضای آموزشی، آسیب‌های اجتماعی و مسأله اتباع خارجی از چالش‌های بزرگ آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران است.

اداره کل قرآن کریم در امور توجیهی و ارشادی مسجدالحرام از قرار گرفتن 80 هزار نسخه قرآن مجید در این مسجد به منظور استفاده حجاج در موسم حج خبر داد.

آزمون سراسری سال 1401 از 8 تیر آغاز می‌شود، اما داوطلبان مجاز هستند چه وسایلی را با خود به جلسه کنکور ببرند و چه مواردی ممنوع است؟

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: در حوزه خدمات شهری آب‌بر از جمله فضای سبز بهترین گزینه این است که از فاضلاب تولیدی و تصفیه شده در همان شهر با رعایت ملاحظات بهداشتی برای آبیاری فضای سبز استفاده شود.

در چند سال اخیر بسیاری از تماس‌های صوتی و تصویری ایرانیان با استفاده از اینترنت از طریق نرم‌افزار واتساپ انجام می‌گیرد، لیکن در ایام حج با قطعی این امکان در عربستان بسیاری از حاجیان و خانواده‌هایشان در ایجاد تماس تصویری دچار مشکل هستند.

ناسا اعلام کرد که با همکاری وزارت انرژی آمریکا (DOE) سه قرارداد 12 ماهه به ارزش هر کدام 5 میلیون دلار را برای رساندن انرژی هسته‌ای به ماه و مریخ در نظر گرفته است!

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نسبت به سیم‌کشی خطرناک ساختمان آلومینیوم واکنش نشان داد.

جلسه وحدت رویه دیوان عالی کشور در خصوص آنی یا مستمر بودن بزه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها برگزار و این رأی صادر شد؛ تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها "جرمی آنی" است.

ستاد حج و زیارت در مدینه منوره از ورود بیش از 11300 زائر ایرانی به این شهر تا پایان امروز برای انجام مناسک حج تمتع خبر داد.

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: با اجرای موفق طرح جمع‌آوری پسماندهای میادین میوه و تره‌بار، مرکز دفن زباله آرادکوه پس از حدود نیم قرن معادل یک روز پسماند ورودی خود را دریافت نکرد.

دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی با اشاره به آمادگی وزارت بهداشت برای افزایش 1600 نفری ظرفیت پزشکی در دفترچه کنکور امسال، از مکاتبه با رئیس جمهوری برای تأمین اعتبار گسترش زیرساخت‌های آموزشی خبر داد.

معاون اول دادستان کل کشور گفت: فعالان اجتماعی و رسانه‌ها مستندات مربوط به فعالیت باندهای کودکان کار را به دادستانی کل ارائه دهند و اطمینان داشته باشند که این گزارش‌ها تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌شود.