جمعه 20 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

سومین کنفرانس بین‌المللی طب ایرانی اسلامی به صورت حضوری و مجازی از 31 خرداد به مدت چهار روز در حال برگزاری است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست گفت: بین 3 تا 4 ماهگی دوره حساسی از زندگی بچه یوز است، چرا که در این زمان شرایط ایمنی بدن آن کاملاً تغییر می‌کند و باید توجه کرد که توله یوز به دلیل عدم تغذیه از شیر مادر با ضعف سیستم رو‌به‌رو است.

رئیس اسبق پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با اشاره به نتایج بررسی 22 پژوهش درباره کتاب‌های درسی کشورمان گفت: حجم کتاب‌های درسی بالاست و محتوای کتاب‌های بررسی شده در بیشتر موارد با توان ذهنی دانش آموزان متناسب نیست.

مدیر حج و زیارت استان ایلام با اعلام پذیرش زائران از مرز مهران در قالب کاروان گفت: امکان تردد زائران در مرز مهران به صورت انفرادی امکان‌پذیر نیست.

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: فرصت مناسبی است که مهم‌ترین برنامه سازمان در زندان‌ها اجرایی شود؛ از جمله امیدوارم تا پایان سال شاهد رشد 50 درصدی اشتغال در زندان‌ها باشیم.

داروسازی دکتر عبیدی صبح امروز سایت جدید تولید مکمل خود را با حضور مدیران سازمان غذا و دارو، اعضای سندیکای داروهای انسانی و مکمل به بهره‌برداری رساند.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه باید از فرصت‌ها برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان استفاده کنیم و شهرداری در ذهن مردم بهترین دستگاه خدمت‌رسان باشد، گفت: دوران اینکه عده‌ای سر شهروندان و شهرداری کلاه بگذارند گذشته است.

دختر جوان که پس از مشاهده پدرش در یکی از پارک‌های مسعودیه، فراری شده بود به دام 2 مرد شیطان‌صفت افتاد.

رییس اندیشکده سلامت جمعیت و خانواده گفت: جوانی جمعیت، مسئله آینده ایران و لازمه ایران قوی و پیشرفته و در واقع ضرورت اصلاح ساختار سنی است و نیاز به علاج قبل از وقوع بحران دارد.

در بیستمین جلسه کمیته ایمنی بر الزام مالکان از طریق مکاتبه دادستانی، پیگیری و دستور مراجع قضایی برای ایمن‌سازی ساختمان‌های محدوده تأکید شد.

سارقان حرفه‌ای که به خانه‌های شمال تهران دستبرد زده بودند، به دام کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی افتادند.

نتایج اولیه چهل‌و‌نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی اعلام شد.

نخبگان یک تیم فناور در مرکز نوآوری فناوری‌های پزشکی دانشگاه امیرکبیر، موفق به ساخت یک مچ‌بند با هدف رفع لرزش دست در بیماران مبتلا به پارکینسون یا اختلال حرکت در دست با هوش مصنوعی شده‌اند.

مقامات کشور کانادا فروش، تولید و واردات برخی از پلاستیک‌های یک‌بار مصرف مضر را ممنوع کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: 350 قطعه سکه نقره تاریخی متعلق به دوره ساسانیان توقیف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشتستان از مشاهده دو فرد پلنگ توسط همیار محیط زیست در این شهرستان خبر داد.