جمعه 20 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

این گزارش صحت ادعای کشف گنج زیرزمینی در تخت جمشید که به تازگی در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده را بررسی می‌کند.

آموزش و پرورش شهر تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در حال دریافت فهرست داوطلبین و برنامه‌ریزی جدول زمان‌بندی برای قبول‌شدگان سه برابر ظرفیت هستیم.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه روز گذشته را اعلام کرد.

فرماندار خرمشهر گفت: پس از وقفه‌ای 28 ماهه به دلیل شیوع کرونا، مرز شلمچه برای عبور کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات از امروز بازگشایی شد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران بر ارتقاء سلامت اجتماعی، ارائه خدمات سلامت محور در محلات کم‌برخوردار، توجه ویژه به سلامت روح و روان در کنار سلامت جسم و جان تاکید کرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تشریح آخرین مصوبات ستاد درباره استفاده از ماسک، از تصویب تزریق واکسن یادآور به گروه بالای 12 سال خبر داد.

معاون میراث‌فرهنگی هرمزگان از تخریب 30 درصدی قلعه "آل علی" بر اثر زلزله چارک خبر داد.

آژانس میراث فرهنگی هلند از کشف یک مجموعه کامل از یک پناهگاه و یک معبد رومی نسبتاً دست نخورده توسط باستان‌شناسان خبر داد و این یافته را نه‌تنها برای این کشور بلکه در سطح بین‌الملل "استثنایی" توصیف کرد.

انجمن پرنده‌شناسی خاورمیانه (OSME), پروژه‌های حفاظت از "میش‌مرغ" در ایران و روسیه را تحریم کرده است!

همزمان با ایام گرامیداشت هفته قوه قضائیه، دادستان کل کشور بخشنامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را به دادستان‌های سراسر کشور ابلاغ کرد.

تلسکوپ فضایی جیمز وب با ارسال تصاویر آزمایشی، قدرت واقعی خود را به رخ کشیده است و نشان داد که جانشین بی‌سابقه‌ای برای تلسکوپ فضایی هابل شده است؛ این تلسکوپ تصاویری از فضا و ستارگانی در فاصله 2000 سال نوری از زمین مخابره کرده است!

مشاور هیئت‌مدیره جامعه تورگردانان عدم امکان پرداخت هزینه‌های خدمات رزرو شده توسط تماشاگران جام‌جهانی در ایران، فرصت‌سوزی بسیاری از دستگاه‌ها و محدودیت‌های اعمال شده برای لغو ویزا را مهم‌ترین چالش‌ها برای جذب تماشاگران این رویداد به ایران دانست.

میزان رعایت بهداشت فردی 9 درصد کاهش یافته است و میزان استفاده از ماسک در هفته گذشته به 31 درصد رسیده است.

در بخش حرفه‌ای خانم‌ها با طی مسافت 4200 متر، نفر اول 50 میلیون تومان، نفر دوم 30 میلیون تومان و نفر سوم 20 میلیون تومان چک روز را به همراه تندیس "جام مسافر" و لوح تقدیر به عنوان جایزه دریافت کردند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران گفت: با توجه به نقش میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در تعدیل و تثبیت قیمت‌ها و به منظور تحقق برنامه‌های این سازمان در سال جاری، باید روند ساخت 100 بازار جدید میوه و تره‌بار تسریع شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کمیته قیمت‌گذاری دارو گفت: به گفته تولیدکنندگان، اگر قیمت دارو افزایش پیدا نکند کیفیت پایین می‌آید، مجلس این موارد را می‌پذیرد اما بیمه‌ها باید طور عمل کنند که از جیب مردم پرداخت نشود.