جمعه 20 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

دبیر کمیته ملی اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: من بارها از دانشگاه‌های مختلف درخواسته کرده‌ام که دانشجوها را داخل رسانه‌ها بفرستید اما متأسفانه چرخه معیوب رسانه از این مهم جلوگیری کرده است.

سال 1400 مجموعاً 398 تقاضانامه از سوی فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، به کانون پتنت ایران ارسال شده است که با وجود کاهش کمیت تقاضانامه‌های ارسالی نسبت به سال 1399، کیفیت تقاضانامه‌ها افزایش یافته است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به دیدار با وزیر حج و عمره عربستان سعودی گفت: طرف سعودی قول داد موضوع درخواست افزایش حجاج را پیگیری و بررسی کند و همچنین برخی ممنوعیت مرتبط با اعمال انتهایی طواف را مورد بررسی قرار دهد.

حاج میثم مطیعی در جمع زائران ایرانی حج تمتع در مدینه منوره به مدیحه‌سرایی پرداخت.

در پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس بیش از 170 شرکت دانش‌بنیان در حال فعالیت هستند که محصولات آنها در قالب جشنواره‌ای با عنوان "سینا" ارائه شده است. از سانتریفیوژهای تصویه صنعت پتروشیمی تا تولید فاکتورهای رشد و ربات کمک‌کننده از جمله آنها است.

دادستان بیرجند با تأکید بر اینکه عربستان به پروازهای خراسان جنوبی به مقصد جده یا مدینه منوره حساسیت بسیار ویژه‌ای دارد گفت: حمل هرگونه ماده مخدر سنتی و صنعتی، مواد روان گردان و 14 قلم داروی خاص به کشور عربستان ممنوع است.

"تخت سلیمان" یکی از پررمز و رازترین جاذبه تاریخی ایران‌زمین است که در سال 1382 به ثبت جهانی یونسکو رسید؛ این بنای 3 هزار ساله در 32 کیلومتری شمال شرق تکاب در آذربایجان غربی قرار دارد که حکایت‌ها و افسانه‌های زیادی نیز به آن منتسب شده است.

مدیر کل روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور از اعلام رضایت 240 نفر برای تشریح جسد آن‌ها در سالن‌های تشریح دانشگاه‌های علوم پزشکی پس از مرگشان خبر داد.

گروه استان‌ها - هزاران ماهی براثر خشکسالی، کمبود آب و یا دلایل دیگر در بستر سد حلبی‌ساز بردسیر در حالی تلف شدن هستند و مسئولان هزینه رسوب‌زدایی را بسیار زیاد می‌دانند.

عضو شورای شهر تهران بر ضرورت توجه به بازتوانی اجتماعی و اقتصادی پس از وقوع بحران‌ها تاکید کرد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه حوزه دندان‌پزشکی با یک هزار و 254 پرونده بیشترین شکایت را در سال گذشته داشت، گفت: جراحی عمومی با هزار و 61 پرونده، پرستاری با 755 و جراحی زنان و زایمان با 734 پرونده در رتبه‌های بعدی شکایات قرار داشتند.

عضو هیئت اجرایی ایکوم ایران گفت: وزارت میراث فرهنگی به عنوان یک مرجع دولتی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید به کارشناسان آزموده تجهیز شود تا جعل به این حوزه راه پیدا نکند.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به کاهش 11 روزه میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی اظهار کرد: با تلاشهای شوراهای خدوم و بزرگوار حل اختلاف، در سال 1400 اجرای 763 قصاص متوقف شد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران اقدامات این معاونت برای جمع‌آوری معتادان متجاهر را تشریح کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عدم موفقیت دولت در اجرای قانون اخذ مالیات خانه‌های خالی گفت: پیشنهاد می‌شود که عامل اجرای این قانون به شهرداری ها واگذار شود.