جمعه 20 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اولین کاروان کمک‌های اولیه هلال احمر ایران به فرودگاه "خوست" وارد شد تا به زلزله‌زدگان افغانستانی خدمات‌رسانی کنند.

حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) عم بزرگوار رسول خدا (ص) در نصرت و یاری دین خدا و رسول خدا نقش بسزایی داشت و در میان شهدای اُحد، دارای فضیلت ممتازی است.

رئیس پژوهشکده حقوق عمومی و بین‌الملل قوه قضائیه گفت: لایحه احقاق حقوق عامه در دستگاه قضا نهایی شده و پس از تصویب رئیس قوه قضائیه تقدیم دولت و مجلس می‌شود.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

بازدید از زندان‌های سراسر کشور، ایجاد شرایط بازاجتماعی شدن زندانیان و اشتغال آنها، از اقدامات قوه قضائیه در یک سال اخیر در حوزه زندانبانی بوده است.

در جریان بازدید رئیس کل دادگستری استان تهران از کانون اصلاح و تربیت با درخواست آزادی پنج نفر از مددجویان که شرایط قانونی لازم را داشتند، موافقت شد.

شهردار منطقه 9 گفت: بیش از یکصد مورد ساختمان ناایمن در منطقه شناسایی و اخطار قانونی برای این ساختمان‌ها از جمله املاک ریزشی و ناایمن صادر و به مالکین ابلاغ شده است.

هلال‌احمر افغانستان در پاسخ به اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به زلزله‌زدگان این کشور، طی نامه‌ای از ایران برای کمک به زلزله‌زدگان افغانستانی درخواست کمک کرد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از شهادت یک مأمور پلیس حین انجام مأموریت در منطقه نواب خبر داد.

بعد از عبور از مناطق شهری و رسیدن به جاده منتهی به پروژه که جاده‌ای باریک و کوهستانی به حساب می‌آمد، بوی لنت ترمز اتوبوس به داخل خودرو پیچید که من در این رابطه به راننده تذکر دادم اما راننده این بو را به دلیل ترمزگیری‌های پیا‌پی درمسیر پرپیچ دانست!

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از انجام 5 هزار بازرسی برنامه‌ای فوق العاده و موردی طی چند مدت اخیر خبر داد و بیان کرد: طی این مدت 16 هزار و 700 مورد پیشنهاد اصلاحی از سوی این سازمان به دستگاه ها ارائه شده است.

بازار خلازیر جهت عرضه اجناس دست دوم با 510 غرفه در فاز نخست با حضور مسئولان شهری به بهره‌برداری رسید.

معاون دادستان کل کشور در حقوق عامه گفت: موضوع ساختمان‌های ناایمن، نیازمند یک همکاری بین بخشی است و ضرورت دارد شهرداری‌ها و شوراهای شهر، وزارت راه، نظام مهندسی ساختمان، سازمان مدیریت بحران و آتش‌نشانی یک همکاری جدی و جهادی داشته باشند.

گروه استان‌ها_ وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام رتبه‌بندی فقط شعار بود اما امروز در شرف اجرا است، گفت: بابت تاخیر آن عذرخواهی می‌کنم اما همت دولت و مجلس بر اجرای آن است.

معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از صدور رأی محکومیت آمریکا در پرونده حقوقی دعوای برخی خانواده شهدای هسته‌ای علیه دولت، نهادها و مقامات آمریکایی خبر داد.

رئیس قوه قضائیه در یک برنامه تلویزیونی با مردم سخن گفت و به تبیین اقدامات دستگاه قضا در اجرای مأموریت‌ها و تکالیف پرداخت.