دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

پدر خانواده‌ای که فرزندش زنگ درب خانه همسایه را به صدا در آورده و مزاحمت ایجاد کرده بود، به‌خاطر همین موضوع و در جریان یک درگیری به قتل رسید.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از اعطای 900 میلیون تومان وام به تاکسیران‌ها برای دریافت تاکسی‌برقی‌ها خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دولت سیزدهم بیش از 200 هزار ردیف استخدامی به وزارت آموزش‌وپرورش اختصاص یافت و یک‌پنجم معلمان کشور در دو سال اخیر جذب شدند.

رئیس قوه قضاییه در دستورات جداگانه‌ای به رئیس سازمان ثبت اسناد و معاون حقوقی قوه قضاییه، خواستار تسریع در ایجاد زیرساخت‌های سامانه‌ای ذیل قانون الزام به ثبت اسناد رسمی و نهایی شدن آیین‌نامه‌های مربوط به قانون شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی انبار لاستیک در شهریار خبر داد.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو نسبت به عوارض خطرناک مصرف خوراکی الکل‌های طبی هشدار داد.

وزیر بهداشت با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان گفت: در دولت شهید رئیسی 17 هزار تخت بیمارستانی در اختیار مردم قرار گرفت و 2700 پروژه بهداشتی افتتاح شد.

معاون وزیر دادگستری گفت: از حدود 6 هزار زباله‌گرد در سطح شهر تهران تا کنون 4500 نفر آن جمع‌آوری شده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان این که سال گذشته نزدیک به 2 میلیون و 328 هزار واحد خون اهدا و تمامی درخواست‌های بیمارستانی تامین شد، گفت: ایران از پیشگامان اهدای صد در صد داوطلبانه در دنیا به شمار می‌رود.

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اجرای طرح «سنگ رو سنگ» در سطح دانش‌آموزی، گفت: این رویداد با هدف ارتقاء کنشگری اجتماعی دانش‌آموزان و بر مبنای سه آسیب رایج در سنین نوجوانی، ناامیدی، انفعال و خودباختگی، طراحی و اجرا می‌شود.

سازمان سنجش اعلام کرد: ادعای برخی سایت‌ها درباره محاسبه یا مشاهده تراز کنکور 1403 نوبت اردیبهشت ماه و اقدام به دریافت اطلاعات داوطلبان غیرقانونی است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: کارشناس ارتباطات اورژانس 115 بم توانست با انجام مشاوره تلفنی، نوزاد را به دنیا آورده و جان مادر باردار را نجات دهد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی از اجرای هوشمندسازی لیست حق بیمه‌های تامین اجتماعی خبر داد.

یک شرکت دانش‌بنیان از تازه‌ترین دستاورد خود در زمینه مدل‌های بزرگ زبانی با 8 میلیارد پارامتر با نام "درنا" رونمایی کرد و به‌صورت متن‌باز و رایگان در دسترس اکوسیستم هوش مصنوعی کشور قرار گرفت.

پیرو نهایی شدن مسیر پروژه خط 8 مترو تهران و تعیین روش حفاری بخش‌های مختلف این مسیر تونلی، اقدامات لازم جهت تملک اراضی مورد نیاز و برپایی کارگاه‌های عمرانی متناظر با جبهه‌های کاری تعیین شده، آغاز شد.

سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار 12 جایگاه موقت و 3 جایگاه ثابت را برای عرضه بهداشتی دام در روزهای عرفه و عید سعید قربان آماده خواهد کرد.