دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ایران به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شده است، گفت: در دولت سیزدهم روزانه 8 مدرسه ساخته می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: 13 هزار و 585 کلاس درس در استان تهران نیازمند مقاوم‌سازی هستند یعنی در مجموع 22.8 درصد کلاس‌های موجود نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

استاندار تهران گفت: سرانه آموزشی هر دانش‌آموز در دنیا 8 متر مربع است و این رقم در تهران 4.74 مترمربع است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به احتمال وزش باد شدید و بروز گرد و خاک به ویژه در نیمه غربی، جنوبی، مرکزی و ارتفاعات این استان هشدار داد.

شهردار تهران با بیان اینکه انجام کارهای تکراری راحت اما راه‌اندازیکار جدید سخت است، گفت: اکنون مسیر به کارگیری 27000 دستگاه تاکسی برقی در تهران فراهم شده است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه طی نامه‌ای به رؤسای کل دادگستری‌های استان‌های کشور خواستار شناسایی، توقیف، ضبط و استرداد اموال ناشی از جرم به کشورمان شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران گفت: قرار است یک رام قطار ال آر تی تا ماه آینده وارد تهران کنیم تا در مسیر میدان امام حسین (ع) پایانه جدید شرق، به صورت آزمایشی فعالیت کند.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت با همکاری سازمان ثبت احوال، ثبت گواهی ولادت الکترونیکی را جایگزین ثبت کاغذی می‌کند.

به دنبال قتل پیرمردی پولدار خانه‌ای در شهرک غرب، یک متهم توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شد و این در حالی بود که وسایل با ارزش و عتیقه‌های مقتول در مخفیگاه وی کشف شده است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگان توجه داشته باشند که پلاک‌های خارجی و پلاک‌های منسوخ شده غیرمجاز هستند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حضور برخی از مدیران شهری در ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری زاکانی گفت: حضور همزمان آنها در صورتی که به کار شهرداری لطمه‌ای وارد نکند، مشکلی نیست و نیاز به مرخصی ندارند.

پدر خانواده‌ای که فرزندش زنگ درب خانه همسایه را به صدا در آورده و مزاحمت ایجاد کرده بود، به‌خاطر همین موضوع و در جریان یک درگیری به قتل رسید.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از اعطای 900 میلیون تومان وام به تاکسیران‌ها برای دریافت تاکسی‌برقی‌ها خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دولت سیزدهم بیش از 200 هزار ردیف استخدامی به وزارت آموزش‌وپرورش اختصاص یافت و یک‌پنجم معلمان کشور در دو سال اخیر جذب شدند.

رئیس قوه قضاییه در دستورات جداگانه‌ای به رئیس سازمان ثبت اسناد و معاون حقوقی قوه قضاییه، خواستار تسریع در ایجاد زیرساخت‌های سامانه‌ای ذیل قانون الزام به ثبت اسناد رسمی و نهایی شدن آیین‌نامه‌های مربوط به قانون شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی انبار لاستیک در شهریار خبر داد.