چهارشنبه 6 تیر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

همزمان با آماده شدن زائران حج برای وقوف در صحرای عرفات، مشعر و منا، معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، مهمترین توصیه‌های بهداشتی این ایام را بیان کرد.

مدیر عملیات حج تمتع 1403 با اشاره به آغاز عملیات حج تمتع از روز هشتم ذی‌الحجه بر رعایت قوانین و مقررات کشور میزبان در زمان‌بندی ابلاغی در ایام تشریق تاکید کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در روز انتخابات ریاست جمهوری حدود 65 هزار زائر ایرانی در سرزمین وحی حضور دارند که در تلاش هستیم مجوز لازم را از کشور میزبان برای انجام انتخابات دریافت کنیم.

دادگاه عالی انتاریو، طبق مقررات "کنوانسیون ورشو" خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین را برای سهل‌انگاری در اعطای مجوز پرواز به هواپیمایی اوکراین مقصر شناخته است.

رویداد سکوی پرتاب امید با محوریت سرمایه‌گذاری بر استارتاپ‌های حوزه کودک و نوجوان و فرصت تجاری‌سازی کسب و کارهای نوپا، با جذب سرمایه 80 میلیارد ریالی برگزار شد.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به تماس‌ها و پیگیری‌های انجام شده برای آزادی یک زائر ایرانی که در مدینه در بازداشت است، گفت: با وجود رعایت چارچوب‌ها و تلاش برای همکاری کامل در عربستان اما شرایط بسیار سختی حاکم است.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به رویکرد جدید بنیاد ملی نخبگان در شناسایی جامعه نخبگانی تصریح کرد: در دور جدید به جای شناسایی خوداظهارانه، نخبگان به صورت فعال شناسایی می‌شوند که مهمترین نتیجه آن، کیفیت‌بخشی به دایره نخبگانی است.

با راه‌اندازی سامانه جدید، دسترسی به 500 سرویس پرکاربرد جهانی برای هموطنانمان فراهم شد. این سامانه که به نام "403" شناخته می‌شود، امکان استفاده از خدماتی مانند شبکه‌های اجتماعی، پلتفرم‌های آموزشی، ابزارهای تحقیقاتی و... را فراهم می‌کند.

وزیر ارتباطات گفت: سومین جلسه شورای عالی فضایی برگزار شد و تصمیمات مهمی برای تداوم توسعه صنعت فضایی و حمایت از متخصصین و نخبگان کشور در این حوزه گرفته شد. در هفته‌های آتی شاهد سیزدهمین پرتاب دولت سیزدهم هم خواهیم بود.

قائم‌مقام وزیر ارتباطات، جزئیات بسته هدیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به میزان 20 گیگابایت را اعلام کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از جهش 30 درصدی تعداد خریدهای اینترنتی در سال 1402 خبرداد.

پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی نحوه فعالیت سکوها و کسب‌وکارهای حوزه سلامت رقومی به تایید کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال رسید.

قنات‌ها، این میراث ارزشمند تمدن ایران، با طرح نوآورانه "اکوفلو" جانی دوباره می‌گیرند. این طرح با استفاده از فناوری‌های روز دنیا، به احیای قنات‌ها و حل معضلاتی مانند ورود فاضلاب، ریزش و لایروبی می‌پردازد.

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از تولید محصولی با عنوان رادار محرومیت‌زدایی خبر داد که در پایش محرومیت بخش‌های مختلف استان‌ها، شهرستان‌ها و روستاهای کشور کاربرد دارد.

دبیرخانه بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران با شعار «فردا خبریست!» و با ادای احترام به «شهدای خدمت» آغاز به کار کرد.

داماد یک خانواده به‌خاطر اختلاف خانوادگی پدر زن خود را با شلیک گلوله به قتل رساند و متواری شد.