شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو گفت: تاکنون یک محموله واکسن آنفلوانزا تحویل معاونت بهداشتی شده است که به‌صورت رایگان به گروه هدف تزریق می‌شود.

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: سدیم هیدروسولفیت با نام تجاری بلانکیت یک ترکیب گوگردی است که در صنعت تولید غذا برای دودی کردن محصول، افزایش طول عمر (نگه‌دارنده) و رنگ‌زدایی استفاده می‌شود.

رصدخانه بام بهشت به عنوان سومین رصدخانه بزرگ ایران و مرتفع‌ترین رصدخانه کشور در بخش ساردوئیه جیرفت در جنوب کرمان آغاز به کار کرد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از 200 هزار قلم انواع فندک، چوب سیگار، جعبه سیگار و کاغذ سیگار خارجی قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از 5 میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست موضوع دریافت ورودی به پارک پردیسان که در برخی سایت‌ها و شبکه‌های مجازی مطرح شده است را تکذیب کرد.

هوای تهران در وضعیت قرمز قرار دارد.

سی‌امین جشنواره المپیک ویژه ورزشکاران کم‌توان ذهنی ایران برگزار شد.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که افزایش استفاده از وسایل گرمایشی و سرمایشی در کنار گرمایش جهانی، تقاضا برای انرژی تا سال 2099 را 50 درصد افزایش خواهد داد.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی از فرآورده‌های غذایی فاقد مجوز بهداشتی را اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: 50 درصد مدارس تهران از منظر آتش‌نشانی ناایمن هستند.

مرمت و بازسازی حسینیه تاریخی سادات اخوی با قدمتی بیش از 200 سال در سه مرحله توسط شهرداری تهران انجام خواهد شد.

بنا بر اعلام سازمان تامین اجتماعی پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در هفته آتی نیز ادامه خواهد داشت و بازنشستگان براساس حروف الفباء حقوق خود را دریافت می‌کنند و این افراد به جهت دریافت حقوق خود نگران نباشند.

انصراف از بیمه تکمیلی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری تا 20مهرماه تمدید شد.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ساخت سدها، که معمولاً برای جلوگیری از سیل استفاده می‌شوند، می‌توانند در واقع به وقوع سیل‌های ساحلی شدیدتر کمک کنند.

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که با روند کنونی افزایش انتشار متان در جو زمین منجر به گرمایش جهانی بیش از 3 درجه سانتی‌گراد تا پایان قرن می‌شود.

علی رغم تصویب مجلس شورای اسلامی مبنی بر 3 ساله شدن دوره هفتم شوراها، اخیراً شورای عالی استان‌ها طرح 7 ساله شدن دوره ششم شوراها را تصویب و به مجلس ارسال خواهد کرد و در صورت موافقت مجلس و شورای نگهبان مدت زمان شورای ششم، 7 ساله خواهد شد.