پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

شرکت هواپیمایی "بریتیش ایرویز" انگلیس برای نخستین بار بعد از گذشت 2 دهه یونیفرم مهمانداران خود را تغییر داده و حجاب را جزء پوشش رسمی در نظر گرفته است.

رئیس قوه قضائیه گفت: زن مراجعه‌کننده‌ای که درخواست عسر و حرج دارد یا در محیط خانواده یا بیرون از خانواده مورد آزار و اذیت قرار گرفته، برای یک مسئول قضائی زن، بهتر و دقیق‌تر می‌تواند توضیحات خود را بیان و تبیین کند.

نایب‌رئیس انجمن داروسازان تهران با اشاره به توزیع قطره چکانی داروهای کورتونی تزریقی مانند دگزامتازون و متیل پردنیزولون، نسبت به بروز کمبودهای دارویی در اسفندماه هشدار داد.

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی گفت که کمیته این سازمان در 27 ژانویه برای بررسی اینکه آیا همه‌گیری کرونا همچنان یک وضعیت اضطراری جهانی است یا خیر، تشکیل جلسه خواهد داد.

«کیمیا» مدل اینستاگرامی می‌گوید: وقتی پست‌ها و استوری‌های خودم درباره اغتشاشات را پاک کردم، به یک‌باره ریزش فالوور شدیدی داشتم و تهدید می‌شدم که چرا از اغتشاشات حمایت نمی‌کنم!

رئیس ستاد توسعه زیست فناوری گفت: تکنولوژی کریسپر در ایران شروع به کار کرده است و یک شتاب‌دهنده فعال نیز در این حوزه آغاز به کار کرده است.

یک سردفتر اسناد رسمی گفت: اسناد پردرآمد با روش‌های نامتعارف بیشتر نصیب تعداد کمی از دفاتر اسناد رسمی شد و اکثر سردفتران از این درآمدهای کلان محروم هستند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به فعالیت شبانه روزی سامانه خدمات شهری 137 اشاره کرد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده افراد کارتن‌خواب و بی‌خانمان با این سامانه تماس گرفته و گزارش دهند.

به همت بنیاد احسان و با همکاری گروه‌های جهادی تخصصی دامپزشکی به دام‌های عشایری و روستایی سراسر کشور خدمات دامپزشکی ارائه شده است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: برای 35 درصد دختران در مدارس آمریکا مزاحمت‌های جنسی روی داده است و از هر 5 دختر دانشجو در آمریکا یک نفر مورد تجاوز قرار می‌گیرد که فقط 5 درصد آنها به پلیس گزارش می‌کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این‌که در روزهای آینده مراجعین داروخانه 13 آبان شاهد تغییرات اساسی در روند خدمت‌رسانی خواهند بود؛ گفت: تا پایان سال فضای فیزیکی داروخانه 13 آبان 2.5 برابر می‌شود.

به‌صورت کلی حدود 8 میلیون واحد مسکونی و 24 میلیون نفر در کشور در معرض خطرات و آسیب‌های فرونشست قرار دارند. فرونشست در ایران 5 تا 7 برابر متوسط و با نرخ سالیانه 25 تا 30 سانتیمتر در سال (هر 5 سال 1 متر) فرونشست در کشور رخ می‌دهد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: در معابر ورودی کلانشهرها و خصوصا شهر تهران بار ترافیک صبحگاهی به نسبت روز گذشته افزایش یافته است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از آمادگی چهار مرکز معاینه فنی شهر تهران برای ارائه خدمات ویژه به بانوان به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) خبر داد.

"بیمه دانشجویی" طرح جدیدی است که در قالب آن دانشجویان می‌توانند پدر و مادر خود را در صورت داشتن شرایط تحت پوشش خود قرار بدهند و در آینده از خدمات بازنشستگی نیز بهره مند شوند.

هوای امروز پایتخت در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.