پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

پس از انتشار شایعاتی با این ادعا که حکم اعدام محمد قبادلو و محمد بروغنی در آستانه اجراست، مشخص شد شایعه اجرای حکم اعدام این محکومان صحت نداشته است، اما رسانه‌های ضدانقلاب تلاش کردند از دروغی که خودشان منبع انتشارش بودند، دستا‌وردسازی کنند.

همزمان با ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها، نخستین رویداد دانش‌بنیان زنان متخصص با محوریت «هم‌افزایی و معرفی محصولات و دستاوردها» برگزار می‌شود.

محمدمهدی کرمی که صبح شنبه شنبه حکم اعدام او اجرا شد، سوابق کیفری متعددی داشته است؛ از آزار و اذیت خانواده با چاقو و به هم ریختن کلانتری و فحاشی به ماموران و مردم تا مصرف مشروبات الکلی در خیابان و شکایت‌های متعدد پدر کرمی از فرزند خود به پلیس.

فرمانده کل انتظامی گفت: رویکرد من این است که عقب‌ماندگی که در فرماندهی انتظامی مخصوصاً در حوزه معیشت پرسنل بوده است را به نحو احسن با همکاری دولت و مجلس پیش ببرم.

فرمانده سابق انتظامی کل کشور گفت: در فتنه اخیر به رغم همه دسیسه‌ها و عملیات های روانی، پای ما نلغزید و "اقتداری همراه با مظلومیت" را به نمایش گذاشتیم و به قول مقام معظم رهبری مظلوم مقتدر بودیم.

فرمانده جدید کل انتظامی کشور گفت: عهد می‌بندم که آسایش خود را مشتاقانه فدای آرامش شهروندانی کنم که به فرموده مولایمان، یا هم‌کیشان من هستند یا هم‌نوعان من و در هر حال شایسته تکریم و انصاف.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه پایانه‌های مسافربری دریایی برای ایام نوروز و تعطیلات پیش‌رو تجهیز می‌شوند، از هماهنگی‌های انجام گرفته در راستا رفع مشکل ترافیک شناورهای حمل خودرو در" بندر پل" در این ایام خبر داد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: قدردان زحمات تمامی پلیس‌ها و خانواده های آنها هستیم که در این اغتشاشات جانفدایی کردند تا امنیت به کشور باز گردد؛ حوادث 3.5 ماه گذشته باعث می‌شود قدر امنیت در کشور را متوجه شویم.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی گفت: سالانه حدود 200 هزار فراورده سلامت محور توسط آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان غذا و دارو بررسی می‌شود.

با مجوز مقام معظم رهبری، بیمارستان آیت‌الله کرمی اهواز که در مالکیت کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار داشت، به صورت قطعی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واگذار شد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

آیین تکریم و معارفه فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش آغاز شد.

یک باستان‌شناس با اشاره به کاوش‌های انجام گرفته و کشفیات باستانی در سال‌های اخیر در منطقه "چم‌شیر" گفت: آبگیری این سد علاوه بر تخریب زیست محیطی به واسطه شوری آب، بخش بزرگی از تاریخ ایران که طی کاوش‌های اخیر به دست آمده است را غرق خواهد کرد.

فعال حوزه صنایع دستی و فرش دستباف با اشاره به اینکه در چند دهه اخیر 80 درصد از حجم صادرات فرش جهانی به ایران تعلق داشت، گفت: با نهایت تأسف باید بگوییم هم‌اکنون مجموع ارزش ریالی صادرات فرش ایرانی کمتر از 100 میلیون دلار است.

اداره کل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو دستور جمع‌آوری 12 محصول آرایشی و بهداشتی غیرمجاز از سطح عرضه را به معاونت‌های غذا و دارو صادر کرد.

رئیس قوه قضائیه به مراجع ذیربط قضائی دستور داد؛ به برکت میلاد پربرکت حضرت زهرا (س) در صورت لزوم و امکان، تسهیلاتی را در قبال آن دسته از افراد که قادر به تأمین قرار صادره برای خود نیستند، فراهم آورند.