دوشنبه 7 خرداد 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رویداد "دوشنبه‌های استارت‌آپی" و "پیوند" در حوزه کشاورزی هوشمند با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود. 16 استارت‌آپ فعال در حوزه کشاورزی هوشمند طرح‌های خود را به سرمایه‌گذاران خطرپذیر معرفی خواهند کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1402 با بیان این‌که بودجه درنظر گرفته شده برای اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع کافی و به میزان 46 هزار میلیارد تومان است؛ بر ضرورت رفع نواقص اجرای این دو برنامه تأکید کرد.

رئیس شورای شهر تهران موافقت خود را برای اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن در پایتخت اعلام کرد.

در راستای تأکید رهبر انقلاب بر بازدید جوانان نخبه از پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور، بنیاد ملی نخبگان طراحی برنامه‌های بازدید ملی از آخرین دستاوردهای کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ساخت و تحلیل ورق‌های پلیمری خودترمیم‌شونده حاوی میکروکپسول‌های کروی چندهسته‌ای به روش الکتروپاشش هم محور برای استفاده در صنعت شدند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، وضعیت ترافیک معابر بزرگراهی و اصلی تهران در صبح روز یکشنبه دوم بهمن ماه 1401 را تشریح کرد.

طی هفته گذشته میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی به 18 درصد رسیده و بیشترین موضوع شکایات مردم از اصناف مربوط به عدم رعایت بهداشت دست در نانوایی‌ها بوده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مانع‌زدایی برای سرمایه‌گذارانی که به تسهیلات از سوی ما نیاز ندارند باید مورد توجه جدی قرار گیرد و مجوزهای لازم اعطا شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی، مطالعات و آموزش گردشگری به اهمیت سند راهبردی به عنوان سندی بین‌بخشی اشاره کرد و گفت: این سند دارای ظرفیت زیادی برای حل مسائل گردشگری از طریق تعامل است و ادارات کل استانی باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به شدت برای وضعیت تعطیلی مدارس شهر تهران نگرانیم، گفت: از ابتدای تعطیلات تاکنون مکاتبات متعدد محرمانه‌ای داشته و با مراجع ذیصلاح درباره تبعات تعطیلی مدارس گفت‌وگو کردیم.

وزرای بهداشت ایران و نیکاراگوئه برای همکاری با یکدیگر در تمام زمینه‌های سلامت اعلام آمادگی کردند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی دکتر صابر جباری فاروجی را به عنوان سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت منصوب کرد.

جانشین رییس پلیس راهور تهران: پیرو مصوبات کار گروه شرایط اضطرار آلودگی هوا، مبلغ جریمه طرح زوج و فرد به 105000 تومان افزایش یافت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در حکمی، دکتر حامد مصلحی را به عنوان سرپرست دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد این معاونت منصوب کرد.

زن جوانی که همسرش، فقدان او را اعلام کرده بود، در جریان مشاجره لفظی با یک مرد شیطان صفت، به قتل رسید.

رئیس کمیسیون داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که رویکرد وزارت بهداشت در دولت سیزدهم محرومیت‌زدایی از حوزه سلامت است، گفت: انتظار ما این است که با نظارت مستمر مسئولین مشکلات کمبود دارو حل شود.