پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

نخستین محصول فناورانه تولید شده توسط یکی از هسته‌های فناور مستقر در مرکز فناوری و نوآوری رسا تحت عنوان سامانه تشخیصی شتاب‌دهنده‌های ذرات با قیمت حدودی 4 میلیارد ریال به فروش رسید.

تفاهم‌نامه تشکیل پایگاه‌های اشتغال‌زایی مردمی توسط معاونت اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام امضا و براساس آن 150 پایگاه مردمی اشتغال در استان تهران راه‌اندازی شد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: چهارمین نشست کمیته تحقیق مشترک قضائی ایران و عراق درخصوص رسیدگی به پرونده ترور شهید سلیمانی روز دوشنبه در تهران برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران از ابلاغ «دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت بر اساس پاکت حجمی» خبر داد.

رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به ثبت 3443 مورد مزاحمت تلفنی برای اورژانس تهران در هفته گذشته گفت: در این بازه زمانی 75 نفر نیز دچار مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن شدند.

قوه قضائیه اعلام کرد: بعد از صدور حکم محمدمهدی کرمی و زمانی که پرونده در دیوان عالی بود، یک وکیل دادگستری اعلام کرد که می‌خواهد وکالت این فرد را برعهده بگیرد اما تقاضایی از سوی محکوم در این مورد ارائه نشد.

شهردار منطقه 8 از راه‌اندازی مرکز مهارت‌آموزی کوثر در این منطقه با ظرفیت اشتغال بیش از 50 نفر از زنان زندانی رای باز خبر داد.

سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای از دستگیری 13 تن از لیدرهای ناآرامی‌های اخیر در بهشت زهرا (س) خبر داد.

داروهای سرماخوردگی و آنفلوانزا در سراسر کشور کانادا دچار کمبود شده است و گزارش‌ها حاکی از آن است که 25 درصد از داروخانه‌ها فاقد داروهای سرماخوردگی و آنفلوانزای بزرگسالان هستند.

مرد جوان در مغازه جگرکی با ضربه چاقو به قتل رسید.

حذف نام زوج از شناسنامه زوجه تنها در صورتی امکان‌پذیر است که در دوران عقد جدایی انجام شده باشد و دوشیزه بودن زوجه مطابق احکام قضایی و سند طلاق قابل استنباط باشد.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست تهران گفت: در آذرماه حدود 14 روز وارونگی دمای مداوم و طی دی ماه 12 روز وارونگی دما مداوم داشتیم. با نظارت‌های انجام شده و تصمیم‌های کارگروه کاهش آلودگی هوا تا حدی توانستیم میزان آلودگی هوا را کنترل کنیم!

قائم‌مقام جامعه خیرین حامی معلولان کشور از آزادی 107 معلول زندانی با جرائم مالی توسط جامعه خیرین حامی معلولان کشور خبر داد.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری گفت: درحال حاضر ماهانه بیش از 17 هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگی پرداخت می‌شود که 90 درصد یا بیشتر از آن را دولت تأمین می‌کند.

با صدور حکمی از سوی رئیس بنیاد مستضعفان، سعید محمد به عنوان مشاور رئیس بنیاد مستضعفان منصوب شد.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با اشاره به رشد 10 درصدی تأمین خون و فرآورده‌های خونی در 9 ماه سال جاری، اسامی استان‌های دارای بیشترین میزان اهدای خون بانوان را اعلام کرد.