دوشنبه 28 خرداد 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در کشور به مالکیت فکری، اعتباری داده نمی‌شود، گفت: باید با اصلاح نقاط ضعف و قوت بخشیدن به نقاط روشن به شکل‌گیری بازار فناوری در کشور کمک کنیم.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد سازمان منطقه‌ای پارلمانی برای مقابله با پدیده گرد و غبار ضروری است.

رئیس دیوان عدالت اداری آثار تصمیم مقام معظم رهبری در عفو گسترده را بسیار زیاد دانست و گفت: تصمیم حکمیانه عفو گسترده محکومین در اوج اقتدار نظام انقلاب اسلامی رقم خورد.

سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از ارائه خدمات هوشمند در حوزه خرید و شارژ غیرحضوری بلیت مترو خبر داد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 170 میلیارد تومان یارانه مطبوعات در بودجه سال آینده پیش‌بینی شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران مجموعه اقدامات شهرداری تهران برای برگزاری باشکوه راهپیمایی یوم الله 22بهمن را تشریح کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: با رایزنی هایی که امسال با سازمان برنامه و امور استخدامی داشتیم، استخدام 25 هزار نیرو مورد توافق قرار گرفت که ظرف چند روز آینده ابلاغ می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: به طور همزمان در سراسر کشور دومین مرحله از طرح عملیاتی کشف وسایل نقلیه مسروقه در پارکینگ‌ها اجرا و بیش از 360 دستگاه خودرو و موتورسیکلت کشف شد.

رئیس قوه قضائیه خطاب به جمعی از زندانیان مجاهد پیش از انقلاب گفت: به ما کمک کنید که چگونه توبه مجرمان و محکومان زندانی را احراز کنیم.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه قبل از انقلاب، دانش‌آموزان دختر به جز شهرهای بزرگ مانند تهران در سایر مناطق از تحصیل محروم بودند، وضعیت آموزش و پرورش در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نخستین برنامه جامع پسماند برای سراوان در استان گیلان تدوین شده و در دو گام چهارساله انتظار داریم مشکل پسماند سراوان به طور کامل حل شود تا شاهد تغییر چهره این منطقه باشیم.

در دوران قاجار باور این بود که زنان نمی‌توانند باسواد شوند و باسوادی زنان ننگ محسوب می‌شد! بعد از 180 سال حکمرانی ذلت‌بار قاجاریان و پهلوی‌ها، در سال 1355 و در انتهای دوران رژیم طاغوت طبق آمار 64.5 درصد از بانوان ایرانی بی‌سواد مطلق بودند!

اعضای شورای شهر تهران کمک 15 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران به مردم زلزله‌زده خوی را تصویب کردند.

فروش شرکت‌های دانش بنیان در سال 1400 نسبت به سال مالی 1399 (86درصد) از 215 هزار میلیارد تومان به 400 هزار میلیارد تومان و تعداد اشتغال شرکت‌های دانش بنیان در سال 1400 نسبت به سال 1399 (60 درصد) از تعداد 213 هزار به 342 هزار تعداد رشد کرده است.

با موافقت اعضای شورای شهر تهران بهای خدمات برج میلاد در سال 1402 افزایش یافت.