چهارشنبه 6 تیر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

با تداوم بارش برف و لغزندگی معابر، تمامی مقاطع تحصیلی فیروزکوه، دماوند، رودهن و پردیس مدارس نوبت عصر در برخی مناطق استان تهران غیرحضوری شد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: اگر می‌خواهیم جوانان خود را بیمه کنیم باید پای جوانان را به مساجد باز کنیم و برای پیروزی بر دشمن باید مراتب علم و دانش را در کشور بالا ببریم.

آیین افتتاح ساختمان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دادگستری استان تهران با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد. این ساختمان مشتمل بر دادگاه‌های کیفری یک استان، دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 29 تهران و دادگاه‌های مطبوعات و رسیدگی به جرائم سیاسی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از 150 هزار رشته موی مصنوعی قاچاق در جنوب تهران خبر داد.

رئیس بنیاد مستضعفان در ارتباط با اخبار منتشر شده مبنی بر رفتنش به دولت واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد.

مدیرعامل گروه دارویی برکت با اشاره به اینکه تست انسانی واکسن ایرانی سرطان دهانه رحم به‌زودی آغاز می‌شود؛ از اخذ مجوز مطالعه انسانی تا دو هفته آینده خبر داد.

فرمانده کل انتظامی گفت: هماهنگی کامل در مرزها برای کمک رساندن به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه وجود دارد.

آیین بهره‌برداری از 7500 طرح محرومیت‌زدایی به ارزش 7 هزار میلیارد تومان برگزار شد.

رئیس بنیاد مستضعفان از واگذاری یک هزار هکتار زمین به صورت رایگان با اذن مقام معظم رهبری در قالب طرح مسکن ملی به دولت خبر داد.

وزیر بهداشت با بیان این‌که غیرپزشکان هم می‌توانند بیمارستان خصوصی تاسیس کنند؛ گفت: 18 درصد بیمارستان‌های کشور خصوصی است.

روز گذشته کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی دست رد به سینه محیط زیست زد و نه‌تنها تخصیص 20 درصدی را افزایش نداد، بلکه بند مربوط به اختصاص عوارض آلایندگی به سازمان محیط زیست را به طور کلی حذف کرد تا همین مبلغ نیز در اختیار سازمان قرار نگیرد.

دانش آموزان به عنوان مخاطبان اصلی کتاب‌های درسی در اولویت‌ترین گروه برای نقد و اعلام نظر درباره محتوایی هستند که 12 سال به آنها تحمیل می‌شود؛ دانش‌آموزان تاکید دارند که ناکارآمدی کتب درسی استفاه از کتاب‌های کمک آموزشی‌ها را اجبار کرده است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بزرگراه‌های حکیم، بابایی، زین الدین، آزادراه به سمت تهران، همت، خیابان آزادی پرترافیک هستند.

یک کارشناس حوزه گردشگری گفت: در سال 2019 اکوتوریسم 181 بیلیون دلار از درآمد کل جهان را به خود اختصاص داد، اما این درحالی است که متأسفانه کشورمان علی‌رغم تمامی ظرفیت‌های خود در این برهه زمانی هیچگونه همکاری با حوزه بین‌الملل در این خصوص نداشت.

هوای امروز پایتخت در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.

دولت هند تخمین زده است که تعداد گردشگران خارجی در سال 2024 به 15 میلیون نفر می‌رسد که در رهگذر آن بیش از 30 میلیارد دلار وارد چرخه اقتصادی این کشور خواهد شد.