پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

متقاضیان صادرات مرکبات به چین اطلاعات خود را به معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت جهادکشاورزی اعلام کنند.

رئیس اتحادیه صنف کفاشان دست دوز تهران، گفت: اگر مصرف‌کنندگان شاهد اعلام قیمت های بسیار بالا در محصولات کفش بودند می توانند با دریافت فاکتور از واحد فروشنده اعتراض خود را به اتحادیه اعلام کنند.

معاون اشتغال وزارت کار با اشاره به اینکه از ابتدای طرح اشتغال روستایی تا کنون 290هزار شغل ایجاد شده است گفت: پیش بینی می شود که از محل سرانه اشتغال روستایی 100 هزار شغل ایجاد شود.

معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه شخصی در حوزه واردات خودروهای لوکس مبادرت به فرار مالیاتی 230 میلیارد ریالی کرده بود، گفت: این فرد با پیگیری‌های حقوقی سازمان، در دادگاه تجدیدنظر مجرم شناخته شد.

شرکت آب منطقه‌ای تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: "اعلام اینکه فقط چند روز آب برای مصرف تهران باقی مانده است مقایسه ای متناسب نبوده و بدون در نظر گرفتن تمامی شرایط است و چنین مقایسه ای صحیح نیست."

معاون اشتغال وزارت کار خبر داد مصوبات هشتاد و سومین جلسه شورایعالی اشتغال توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تمامی دستگاهها ابلاغ شد.

وزیرکار گفت به دنبال این هستیم تا چهار ماه آینده بتوانیم 11تا 12هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی جذب و به روستاییان و عشایر پرداخت کنیم.

مدیرکل دفتر معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت در نامه ای به مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران، کف عرضه جدید «کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی را ابلاغ کرد.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور درباره بیمه کارگران ساختمانی گفت: در حال حاضر کمتر از 600هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند و بین 400هزار تا 600هزار نفر در نوبت انتظار برای بیمه تامین اجتماعی هستند.

با ابلاغ بخشنامه از سوی بانک مرکزی، سقف دریافت ارز توسط صرافی‌ها از 100 هزار یورو به 150 هزار یورو افزایش یافته است. فعالان بازار ارز پیشنهاد می کنند که بانک مرکزی در کنار این سیاست‌، زمینه فعالیت سایر صرافی ها را نیز در نیما فراهم کند.

رئیس سازمان بورس ضمن اشاره به اصلاح قوانین و مقررات فرایند معاملات و پذیرش اوراق گام، از توجه ویژه سازمان بورس جهت ثبات بازار سرمایه خبر داد.

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای 18عیار هر گرم یک میلیون و 529 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 16 میلیون و 900 هزار تومان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تامین زمین 2.5 میلیون واحد نهضت ملی مسکن، گفت: وظیفه ساخت 4 میلیون مسکن در کشور بر عهده وزارت راه است.

مدیر اداره تامین مالی زنجیره تولید بانک مرکزی با تأکید براینکه توقف صدور اوراق جدید گام در بازار سرمایه صحت ندارد، گفت: به دنبال این هستیم که اوراق گام در زنجیره تامین تولید استفاده شود و خارج از این زنجیره قرار نگیرد.

تحلیلگران و متخصصان بازار نفت عقیده دارند اگر قیمت نفت خام در هفته آینده از حد فعلی پایین‌تر رود، ائتلاف اوپک پلاس مطمئناً تولید خود را در اجلاس آینده کاهش خواهد داد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار 10 راهبرد این سازمان را برای توسعه و تعمیق بازار سرمایه تشریح کرد.