شنبه 8 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سرلشکر باقری با بیان اینکه وضعیت منطقه قبل و بعد از اقدام تلافی‌جویانه و تنبیهی ایران به مناطق حساس و پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی تغییر کرده است، گفت: نیروهای مسلح، احتمالات و سناریوها را در سطح عملیاتی مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار می‌دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی شامل کمتر از نیم درصد مردم می‌شود آن هم کسانی که با نیت سوء استفاده اقدام به خرید ارز، طلا و خودرو کرده و نه تنها مالیات نمی‌دهند که سود هنگفت هم می‌برند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه موضوع کوانتوم یکی از اولویت‌های ماست، گفت: سند هوش مصنوعی به زودی در این شورا تصویب می‌شود.

رئیس جمهور در دومین روز از سفر رسمی خود به پاکستان با عزیمت به شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب این کشور، ضمن حضور در مجموعه قلعه شاهی این شهر، با تقدیم تاج گل به آرامگاه اقبال لاهوری ادای احترام کرد.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره گرانی و کمبود دارو با ارسال این گزارش به قوه قضائیه مخالفت کردند و به دستگاه های مربوطه برای رفع مشکلات این حوزه فرصت دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکری گفت: بانک مرکزی در تخصیص ارز به دارو در سال گذشته اشکالاتی داشت که در پایان سال توانست به تعهدات خود عمل کند.

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان، وارد لاهور شد.

رئیس جمهور عنوان کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای قانون بودجه 1401 و 1402 در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد.

رئیس جمهور گفت: ما منافع متقابل را در توسعه روابط و گسترش همکاری‌های فیمابین می‌دانیم و ناراحتی دیگران از تقویت مناسبات ایران و پاکستان برای ایران اهمیتی ندارد.

رئیس جمهور گفت: شکست بزرگ‌تر رژیم صیهونیستی و حامیان او آشکار شدن چهره بدون روتوش و نقاب آنان در تابلویی است که در قامت غزه در برابر دیدگان جهانیان ترسیم شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می داند، بر لزوم بهره گیری از ظرفیت و فرصت مرزهای مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان منافقین فردا از سرگرفته می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به جلسه با وزیر «صمت» درباره اسقاط خودرو، گفت: مقرر شد مدل قیمت گذاری منصفانه گواهی اسقاط تا یک ماه آینده از سوی وزارت صمت ارائه و این آیین نامه مورد بازنگری قرار گیرد.

رئیس جمهور در پیامی روز ملی جمهوری عربی سوریه را به رئیس جمهور و مردم این کشور تبریک گفت.

مراسم یادبود مادر همسر منوچهر متکی عصر امروز برگزار شد.