پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

مستند «ایستاده با گرگ» به همت اداره کل تأمین و رسانه بین‌الملل سیما نامزد دریافت جایزه جشنواره محیط زیستی آسیا CMS VATAVARAN در سال 2024 در دهلی نو هند شد.

اطلاعیه بانک سپه با موضوع شرایط احراز مسکن نامناسب و نامتعارف ایثارگران سال 1402 طی نامه شماره 3/1403/36 در مورخ 1403/01/28 توسط اداره کل اعتبارات خرد و اصناف بانک سپه ابلاغ شد.

آمار فروش نمایش‌های مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 31 فروردین ماه 1403 اعلام شد.

در حالی که مسئولان حوزه هنری اقدام به افتتاح 5 سالن تازه سینما آزادی کردند اما همچنان این سینما‌ها کار خود را آغاز نکردند.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران: امسال با تفاهمی که با آموزش و پرورش شهر تهران صورت گرفته، پایگاه‌های تابستانی مدارس شهر تهران با همکاری مساجد شکل می گیرد.

آیین نکوداشت محمد شمس لنگرودی شاعر، پژوهشگر، خواننده و بازیگر در تماشاخانه ملک برگزار شد.

وزیر ارشاد در پیامی به مناسبت روز سعدی گفت: امروز جهان معاصر بیش از همیشه به سعدی و اندیشه‌های حکمی عرفانی و اخلاقی او نیاز دارد.

علی بخشی‌زاده با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی نمایشگاه کتاب بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، امسال از حداکثر ظرفیت شبکه‌های رادیویی در معرفی کتاب در فضای فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران، معرفی اندیشمندان، نخبگان و نویسندگان بهره‌مند شویم.

کلام امیرالمؤمنین علیه‌السلام حاکی از آن است که دشمنانی که با تمام قوا به مسلمانان حمله می‌کنند، جز با مقابله به مثل دست از شیطنت خود بر نمی‌دارند و این شبیه چیزی است که خداوند در آیاتی از قرآن بیان فرموده است.

طی تفاهم نامه همکاری بین رایزنی فرهنگی ایران در مالزی و دانشگاه سلطان ادریس (UPSI) مقرر شد در حوزه هنر معماری مساجد جهان و هنرهای به کار رفته در مساجد، رایزنی فرهنگی در زمینه اعزام اساتید هنر ایران در بازه زمانی نزدیک همکاری کند.

اگر عمر ایام، پنج و شش روز بوده، سخن او حیات جاودانه دارد؛ چنانکه خود فرمود: «من سعدی آخرالزمانم». او را پیامبر غزل‌های عاشقانه و آموزگار مهر توصیف کرده اند.

پوستر نمایش «روال عادی» با حضور مجید مجیدی فیلم‌ساز و کارگردان سینمای ایران، سید جواد طاهری رئیس تئاتر شهر و کیارش رست کارگردان تئاتر در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر رونمایی شد.

فیلم سینمایی «شهرک» در ادامه حضور در فستیوال‌های جهانی، به بخش مسابقه سومین دوره جشنواره‌ی سینمای مستقلِ «کازابلانکا» در مراکش راه یافت.

بررسی تعداد مخاطبان سینما در هفته پایانی فروردین نشان می‌دهد تعداد مخابان سالن‌های سراسر کشور نسبت به هفته سوم فروردین رشد 18 درصدی را تجربه کرده و آمارها نشان می‌دهد پرویزخان از رقابت با سایرین جا مانده است.

روزنامه اردو زبان بهارت شهر دهلی در سرمقاله‌اش با تیتر «پرچم اسلام هنوز در دست دلیران و فرزندان سلمان فارسی است»، نوشت: «14 آوریل تنها شبی بود که بازماندگان فلسطینی توانستند پس از شش ماه برای یک شب هم که شده راحت بخوابند».

خوانندگان موسیقی ایران خود را برای آغاز اجراهای اردیبهشت آماده می‌کنند؛ اجراهایی که بیشتر آنها در بخش موسیقی پاپ روی صحنه خواهند رفت.