یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

اتحادیه اروپا در چهارچوب تحرک اخیر خود علیه شبکه پرس‌تی‌وی، سعی داشته تا با حذف این شبکه، عرصه را در میدان نبردِ تقابل روایت‌ها، به عرصه‌ای توأم با آزادی عمل، کامل و بدون محدودیت برای خود تبدیل کند.

تعدادی از استفتائات آبان‌ماه از رهبر معظم انقلاب در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر معظم له منتشر شده است.

رئیس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر گفت: درمنظومه فکری گفتمان انقلاب اسلامی «اخلاق» یکی از مهمترین دال‌هایی است که در پیرامون نقطه مرکزی «اسلام ناب» وجود دارد.

مراسم گرامیداشت بیست و یکمین سالگرد انتشار نشریه شاهد کودک با عنوان «جنگ شاهد کودک» روز چهارشنبه 2 آذر ماه با حضور 16 تن از فرزندان شهدای مدافع حرم در سالن اجتماعات موزه مرکزی شهدا برگزار شد.

به همت سازمان بسیج هنرمندان نشست سراسری مسئولین انجمن‌های هنری و ادبی بسیج برگزار شد.

معاون رئیس جمهور از 7 برابر شدن منابع و اعتبارات اشتغال‌زایی بنیاد شهید نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: بنابراین امروز نگرانی ما کمبود تسهیلات نیست، بلکه نگران این هستیم که بنیادهای شهید و ایثارگران در استان‌ها نتوانند این حجم از منابع را جذب کنند.

آیین بزرگداشت شاعر اهل بیت، زنده یاد «استاد سید رضا موید» با حضور شاعران و ذاکران برجسته کشور روز شنبه 5 آذرماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

به همت رایزن فرهنگی ایران در قطر و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درحاشیه برگزاری مسابقات جام جهانی قطر نمایشگاه "شکوه ایران" افتتاح شد.

یکی از غرفه‌داران جشنواره «صد دانه یاقوت» معتقد است: این جشنواره در زمینه انار، فرهنگ‌سازی کرده و در کنار برنامه‌های فرهنگی، آموزش بسیار خوبی به مردم در جهت چگونگی تولید و شناخت خواص انار داده است.

فصل چهارم مستند «دورت بگردم ایران» به تهیه‌کنندگی حسن حبیب‌زاده که پخش آن از 29 مهر در شبکه نهال آغاز شده بود، به نیمه رسید.

رشید کاکاوند امشب در برنامه "شب‌های فرهنگ" رادیو از مهدی اخوان ثالث و شعر او سخن می‌گوید.

همزمان با هفته بسیج، برنامه‌های فرهنگی، هنری، خدماتی و ورزشی با عنوان "فرهنگسرای منتظر" از سوی فرهنگسرای اخلاق در محل نماز جمعه اجرا می‌شود.

تشکیل "کمیته آمارهای امور زنان و خانواده" در شصت و یکمین نشست شورای عالی آمار تصویب شد.

مدیرکل دفتر تولید سازمان سینمایی نسبت به انتشار خبر تولید آثار سینمایی به دو وجه بی‌حجاب و باحجاب واکنش نشان داد و صحت آن را رد کرد.

بیش از 600 مسجد در کانون‌های فرهنگی خود اقدام به پخش زنده بازی‌های جام جهانی فوتبال قطر می‌کنند.

استقبال مخاطبان از پویش، میزان فروش مجموعه «قهرمان من» را به 120 هزار نسخه رساند. آخرین فرصت شرکت در این پویش شانزدهم آذرماه اعلام شده است.