دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

اختتامیه رویداد ملی سبک زندگی همزمان با دهمین سالگرد مطالبه رهبر انقلاب و با حضور فعالان این عرصه در حوزه هنری برگزار شد.

جلسه نقد و بررسی کتاب «ریشه در سال‌های قحطی» در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود. این رمان روایتی متفاوت از دوران قاجاریه در ایران است.

معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک کشور، گفت: لازم است از زمانی که کودکان حداقل‌ها را تشخیص می‌دهند، آن‌ها را در مسیر علاقه‌مندی به کتاب قرار داد و در این امر خانواده‌ها نقش مهمی دارند.

یک جامعه‌شناس و مدرس دانشگاه گفت: مطالعه بازار، شناخت نیاز مخاطبان و مخاطب‌شناسی در عرصه نشر کتاب، یک نیاز و ضرورت به‌شمار می‌رود.

مسابقه «روایت‌نویسی پیاده‌روی زیارت اربعین» و دوره آموزشی «روایت‌نویسی و مستندنگاری» برگزیدگان خود را معرفی کردند.

آیین افتتاح کتابخانه و خانه گفت‌وگو همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در کانون اندیشه جوان برگزار شد.

برنامه «جام در جام» همراه با ایرانیان و فارسی زبانان در سراسر جهان به مسابقات جام جهانی می‌پردازد.

همزمان با آغاز جام جهانی فوتبال 2022 قطر، نماهنگ «عطر پرچم» از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتشار یافت.

انیمیشن جدید «لوپتو» محصول سازمان سینمایی سوره، توانست با فروش 1 میلیارد و 400 میلیون تومان پرفروش‌ترین فیلم هفته باشد.

مدیر گروه منطق فهم دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان کرد: برگزاری هفته کتاب بدون شک در افزایش فرهنگ کتابخوانی کشور اثرگذار است، اما هر قدر سطح برنامه‌ها بالاتر باشد و در فضا‌های مختلف توسعه پیدا کند، به مراتب اثرگذاری بیشتری دارد.

مرور پوسترهای طراحی‌شده برای جام جهانی فوتبال از سال 1930 تا 2022 بازتاب‌دهنده شرایط و اقتضائات حاکم بر هر دوره و حاکی از تکامل هنر گرافیک در طول زمان است.

تالار فخرالدین اسعد گرگانی شامگاه 27 آباه در آخرین شب جشنواره موسیقی نواحی ایران، میزبان میهمانی رنگارنگ اقوام ایران در کنار همسایه‌های ترک و تاجیک بود.

مدیر اداره‌کل هنرهای نمایشی گفت: جشنواره تئاتر استان جریانی برای شناسایی و تقویت استعدادهای جوان در شهرستان‌های استان تهران است.

سفر به اروپا و داشتن شغل پردرآمد با حاشیه امنیت بسیار عالی، گزینه‌هایی است که ممکن است هر فرد را وسوسه کند، اما زین‌الدین این شرایط را برای کمک کشور رد کرد.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد از ثبت‌نام ناشران و کتابفروشان برای فعالیت در اماکن مسکونی و بهره‌مندی از تعرفه‌های فرهنگی در سامانه جامع خدمات نشر خبر داد.

«ورزش از نگاه دو» به عنوان یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های ورزشی تلویزیون همزمان با آغاز رقابت‌های جام جهانی از امشب به صورت زنده روانه آنتن می‌شود.