یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

امیررضا مافی مدیر مرکز انیمیشن سوره نوشت: انیمیشن لوپتو را اکران می‌کنیم برای تکرار نشدن تصویر پیکر غرق به خون یک کودک دیگر. برای اینکه کودکان به زندگی عادی نیاز دارند و برای اینکه التهاب از ایران اسلامی دور شود.

در باکس آفیس آخر هفته سینماهای آمریکا قسمت دوم «پلنگ سیاه» با صدرنشینی باکس آفیس، فیلم‌های «او گفت» و «منو» را پشت سر خود نگه داشت و 205 میلیون دلار مجموعاً تا اینجا فروش کرد.

بازدید از موزه از تاریخ 29 آبان ماه لغایت 5 آذرماه برای عموم مردم به صورت رایگان خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جدیدترین نوشته خود در فضای مجازی با اشاره به فعالیت‌های تروریستی شبکه‌های جاسوسی برای ایجاد ناامنی در کشور از ضرورت تبیین مسائل و رویدادهای اخیر توسط نخبگان و چهره‌ها گفت.

هفته کتاب در حالی به پایان رسید که در شورای شهر و در هیئت دولت اصلاحاتی بر دو مصوبه حمایتی از فعالیت کتابفروشان در اماکن مسکونی و بهره‌مندی از تعرفه‌های فرهنگی به تصویب رسید.

به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی، تعدادی کتاب با موضوعات فرهنگی به کرسی ایرانشناسی دانشگاه دولتی ایروان اهدا شد.

کتاب «نامه‌های فهیمه» سرگذشت یک زوج دهه 60 را به تصویر می‌کشد؛ زوجی که روی حلقه ازدواجشان حک شده بود: «تنها رهِ سعادت؛ ایمان، جهاد، شهادت.»

مجتبی امینی دبیر جشنواره فیلم فجر می‌گوید هنرمندان کشور می‌توانند با نگاه پدرانه مشکلات کشور را حل و فصل کنند. آنان در حقیقت نخبگان جامعه هستند که کلید برون رفت از بحران‌ها و دشواری‌ها را در دست دارند اما رفتار احساسی دردی را دوا نمی‌کند.

آمار سرانه مطالعه در کشور ما یکی از موضوعات همیشه بحث برانگیز بوده و این نگرانی با انتشار آمارهای جدید شدت بیشتری گرفته است.

جدیدترین جلسه از ویژه برنامه «داستان و آرمان» با موضوع «روایت زن ایرانی در ادبیات داستانی انقلاب اسلامی» در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

داور بخش تایپوگرافی چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی گفت: آثار تولیدی باید هم سلیقه بصری جامعه را ارتقا دهد و هم برای عموم قابل فهم و قابل خوانش باشند تا افراد از هر سطحی بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

در روزهای گذشته و طی خبری که از طرف روابط عمومی سازمان سینمایی منتشر شد، 10 استان تحت پوشش طرح آموزش رایگان فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران قرار گرفتند.

مستند "غیر رسمی 5" با نمایش تصاویری دیده نشده از روحیه جهادی آیت الله خامنه‌ای - مقام معظم رهبری - قبل و بعد از انقلاب می‌گوید.

همزمان با نزدیک شدن آغاز بازی‌های جام جهانی فوتبال 2022 قطر، بازار خلق آثار هنری از سوی هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی داغ شده و برهمین اساس مجموعه "... برای ایران" توسط هنرمندان کشورمان طراحی شده است.

حضور بردلی کوپر در جدیدترین فیلم اسپیلبرگ به نام "بولیت" قطعی شد؛ درحالی که نسخه قدیمی این فیلم با نقش آفرینی استیو مک کویین ساخته شده است.

نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور جام جهانی فوتبال ایران 1401 همزمان با آغاز بازی‌های جام جهانی فوتبال 2022 قطر در حوزه هنری افتتاح می‌شود.