یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

سرمایه‌های روان‌شناختی یکی از سازه‌های روان‌شناختی زیرمجموعه روان‌شناسی مثبت است که افراد را در برابر شرایط ناگوار مجهز می‌کند که این موضوع در پویانمایی لوپتو به خوبی دیده می‌شود.

ویراست دوم «کریسمس در نیاوران» که به روایتی دقیق از روابط کارتر و محمدرضا پهلوی می‌پردازد، از سوی انتشارات کتابستان منتشر شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه تهران بزرگ گفت: تحقیقات آینده پژوهان نشان می‌دهد که آینده جهان در بسیاری از عرصه‌های مبتنی بر مفاهیم فضای مجازی و دیجیتال خواهد بود.

دومین «نشست حکمرانی محتوای کودک و خانواده در فضای مجازی» به میزبانی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

سومین نشست پژوهشی پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران صبح 25 آبان‌ماه برگزار شد.

مدیر شبکه کودک درباره حمایت این شبکه از دانش‌آموزان فیلمساز گفت: شبکه کودک و شبکه امید خانه دانش‌آموزان فیلمساز است و آثار این دانش‌آموزان بعد از جشنواره وارد مرحله پخش تلویزیونی می‌شود.

وزیر فرهنگ با اشاره به اینکه 80 درصد کاغذ مورد نیاز آموزش و پرورش تولید داخل است، از افتتاح 2 کاخانه کاغذ جدید خبر داد.

شبکه جهانی سحر با حضور مسئولین صدا و سیما، گویندگان و برنامه‌سازان معاونت برون‌مرزی، بیست و ششمین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت.

مدیر روابط عمومی معاونت صدا از راه‌اندازی رادیو جام‌جهانی خبر داد که همه بازی‌ها را به همراه حواشی و اتفاقاتش روی آنتن خواهد برد.

مستند «سیاهپوش خندان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید مجید احمدی طارمی روایتی از اتفاقاتی است که پس از زلزله سال 1369 در روستای سیاهپوش روی داد.

دبیر ستاد امر به معروف معتقد است که عمده بحث عفاف و حجاب، حقوقی و نبود قانون قابل اجرا است؛ قانون کنونی حجاب قابل اجرا نیست و این خود سبب وهن قانون است.

«ایرانی‌ها کتاب نمی خوانند»... این، گزاره‌ای ست که دائما می‌شنویم. اما به دلایل و عوامل آن خیلی توجه نمی‌شود.

حجت‌الاسلام ذوعلم معتقد است که حجاب به عنوان حکم اجتماعی اسلام، باید در قالب قانون در جامعه اجرا شود؛ هرچند در فرهنگ‌سازی و تبیین حجاب کم‌کاری شده است.

غربی‌ها معتقدند انسان‌ها آزادند هر طوری می‌خواهند زندگی کنند، اما میان انسان‌ها رقابتی برای رسیدن به نیازهایشان ایجاد کرده‌اند که مبنای آن بر بی‌عدالتی است.

مدیر روابط عمومی مجمع خیرین مسجد ساز کشور از تولید مستند "خیرین مسجدساز" خبر داد.

ناصر تکمیل‌همایون مورخ و پژوهشگر تاریخ و جامعه‌شناسی درگذشت.