پنج‌شنبه 19 مهر 1403

تشنج قیمت سکه در تهران / بوسه خداحافظی برای سکه

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
تشنج قیمت سکه در تهران / بوسه خداحافظی برای سکه

سکه امامی در چند روز اخیر شاهد تشنج قیمتی بوده است.

قیمت سکه در چند روز اخیر شاهد تشنج قیمتی بوده است. روز گذشته قیمت سکه وطلا در روند کاهشی آغاز به کار کرد. این روند از ابتدای هفته جاری بر بازار فلز زرد حاکم بوده است. قیمت سکه امروز به کمترین قیمت خود طی چهار ماه گذشته رسید.

به گزارش عرشه آنلاین، بررسی ها از بازار سکه نشان می دهد فلز گران بهای داخلی که در روز سه شنبه هفته قبل تا سطح 29 میلیون و 350 هزار تومان بالا رفته بود حال بعد از تقریبا یک هفته کمتر کاهش 850 هزار تومانی را ثبت کرده است. قیمت هر قطعه سکه امامی در بازار امروز 28 میلیون و 200 هزار تومان بود. از سوی دیگر این قیمت نسبت به عصر دیروز کاهش 300 هزار تومانی را نشان می دهد.

در شرایط فعلی سکه بازان در صورتی مرز حمایتی 28میلیون و 200 هزار تومان هم بشکند احتمال عقب نشینی تدریجی تا پله هشتم کانال 27 میلیون تومان هم محتمل خواهد بود. البته دسته ای دیگر باور دارند در صورتی که سکه بالای 28 میلیون 200 هزار تومان باقی بماند می تواند دوباره به نیمه کانال یاد شده برسد.

از نگاه فعالان اقتصادی یکی از دلایل عقبگرد مداوم قیمت سکه امامی در چند روز اخیر ناشی از نوسانات کاهشی قیمت دلار و از طرفی عدم سیگنال های منفی در بازار بوده است.

قیمت دلار در هفته گذشته تا نزدیک مرز حمایتی50هزار و 800 تومان بالا رفت اما نتوانست بالای این مرز ماندگار شود و به تدریج به سمت پله های پایین تر برگشت.

قیمت دلار امروز در تهران مرز حمایتی 49 هزار و 800 تومان را هم از دست داده بود. در هرات هم قیمت دلار عصر امروز نسبت به دیروز با نوسان 100 تومانی نسبت به دیروز در حدود 49 هزار و 850 تومان به فروش رسید. نرخ حواله درهم نیز نوسان محدودی را ثبت کرد و در حول و حوش 13 هزارو 760 تومان معامله شد.

بوسه خداحافظی دربازار سکه 

سکه امامی نسبت به دلار نوسانات بیشتری را در روز قبل تجربه کرد، سکه امامی در معاملات دیروز حمایت مهم و سر سخت و سرنوشت ساز 28 میلیون و 500 هزار تومان را از دست داد ولی در ادامه با انعکاس خبر قطعی گاز سکه امامی تلاش خود را برای پولبک به حمایت از دست رفته انجام داد در صورتی که دلار در روز جاری نوسان افزایشی را تجربه نکند پولبک روز قبل به نزدیکی محدوده 28 میلیون و 500 هزار تومان می تواند به منزله بوسه خداحافظی باشد و سکه امامی خود را برای ورود به کانال 27 میلیون تومانی آماده کند.

سکه امامی محدوده حمایت را شکست

روز گذشته دوشنبه 19 تیرماه قیمت سکه امامی 281 هزار تومان ارزان شد. این قطعه از نیمه کانال 28 میلیون تومانی پایین‌تر آمد و محدوده حمایتی 28 میلیون و 500 هزار تومانی را شکست. این قطعه روز قبل با قیمت 28 میلیون و 240 هزار تومان مبادله شد.

دیروز قیمت سکه بهار بیشترین کاهش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت. این قطعه، برخلاف روند افزایشی محدود دو روز ابتدایی هفته با افت 321 هزار تومانی پرچمدار بیشتری کاهش قیمت بود. سکه بهار با رقم 25 میلیون و 380 هزار تومان مبادله شد.

روز قبل نیم‌سکه و ربع سکه 150 هزار تومان افت قیمت داشتند و به ترتیب با قیمت 15 میلیون و 350 هزار تومان و 10 میلیون و 350 هزار تومان مبادله شدند. دیروز سکه گرمی کاهش 100 هزار تومانی داشت و با قیمت 6 میلیون و 300 هزار تومان مبادله شد.

حباب سکه بهار 2 میلیونی شد

روز گذشته قیمت طلا همانند قیمت سکه افت داشت. هر مثقال طلا با 33 هزار تومان کاهش در کانال 10 میلیون تومانی یک پله عقب نشست و با قیمت 10 میلیون و 179 هزار تومان معامله شد. هر گرم طلا نیز 9 هزار و 200 تومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و 348 هزار تومان معامله شد. دیروز طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و 317 هزار تومان رسید.

روز گذشته، حباب تمام قطعات سکه کاهش داشت. بیشترین مقدار افت حباب مربوط به سکه بهار با 212 هزار تومانکاهش بود. این کاهش قیمت حباب سکه بهار را در کانال دو میلیون تومانی نشاند. دیروز حباب سکه امامی 207 هزارتومان کاهش داشت.

منبع: اقتصادنیوز - اکو ایران هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

تشنج قیمت سکه در تهران / بوسه خداحافظی برای سکه 2