یک‌شنبه 15 مهر 1403

تشکیل کمیسیون‌های فضای مجازی و جمعیت و خانواده روی میز نمایندگان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تشکیل کمیسیون‌های فضای مجازی و جمعیت و خانواده روی میز نمایندگان

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی این هفته تقاضای تشکیل کمیسیون‌های فضای مجازی و جمعیت و خانواده را بررسی می‌کنند.

مجلس شورای اسلامی پس از یک هفته سرکشی به حوزه‌های انتخابیه، این هفته روزهای یکشنبه و چهارشنبه جلسه علنی دارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی این هفته طرح دو فوریتی ماده 54 مکرر قانون مالیات مستقیم و الحاق بند به تبصره 1 قانون بودجه سال 1399 و لایحه اختیارات وزارت ورزش را بررسی می‌کنند، همچنین نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها از سوی مجلس شورای اسلامی مشخص می‌شوند.

انتخاب دو نفر از نمایندگان به عنوان ناظر در هیات نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت و انتخاب یک نفر به عنوان ناظر در هیات امناء موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی این هفته در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت، همچنین نمایندگان دو نفر را به عنوان عضو در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران انتخاب می‌کنند.

انتخاب دو نفر از نمایندگان به عنوان عضو در کمیسیون احزاب و انتخاب یک نفر از نمایندگان با معرفی کمیسیون صنایع و معادن به عنوان ناظر در شورای عالی معادن از دیگر برنامه‌های این هفته مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

نمایندگان همچنین قرار است یک نفر را با معرفی کمیسیون تخصصی ذی ربط به عنوان ناظر در شورای عالی صنایع دریایی کشور و دو نماینده با معرفی کمیسیون تخصصی ذی ربط به عنوان ناظر در شورای عالی استاندارد انتخاب کنند.

انتخاب یک نماینده با معرفی کمیسیون تخصصی ذی ربط به عنوان ناظر در شورای عالی فناوری اطلاعات وانتخاب دو نماینده به عنوان ناظر در شورای حقوق و دستمزد و انتخاب یک نماینده با معرفی کمیسیون تخصصی ذی ربط به عنوان ناظر در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری در جلسه این هفته مجلس بررسی می‌شود.

این هفته نمایندگان، دو نفر را با معرفی کمیسیون فرهنگی به عنوان ناظر در ستاد امر به معروف و نهی از منکر و یک نماینده به عنوان ناظر در شورای عالی فضایی و دو نماینده به عنوان ناظر در شورای عالی بورس و اوراق بهادار انتخاب می‌کنند.

انتخاب سه نماینده از اعضاء کمیسیون‌های بهداشت و درمان، اجتماعی و برنامه و بودجه و محاسبات به عنوان ناظر در شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی و انتخاب یک نماینده از اعضاء کمیسیون اجتماعی به عنوان ناظر در شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی نیز دستور این هفته مجلس شورای اسلامی است.

در جلسه این هفته مجلس دو نماینده با معرفی کمیسیون اقتصادی و صنایع و معادن به عنوان عضو در هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و دو نماینده دیگر از اعضای کمیسیون‌های اجتماعی و آموزش، تحقیقات و فناوری را به عنوان ناظر در هیأت عالی گزینش قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش انتخاب خواهند شد.

یک نماینده به عنوان ناظر در شورای فقهی و دو نماینده به عنوان ناظر در هیأت واگذاری فعالیت‌ها و بنگاه‌های دولتی به بخش غیردولتی همچنین دو نماینده به عنوان ناظر شورای اقتصاددر این هفته از سوی نمایندگان مشخص می‌شوند.

دو نماینده از اعضای کمیسیون اجتماعی به عنوان ناظر در ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و سه نفر از نمایندگان به عنوان عضو در شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل44 قانون اساسی این هفته در مجلس انتخاب می‌شوند.

دو نفر از نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی به عنوان عضو در شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و دو نماینده دیگر با معرفی کمیسیون‌های برنامه، بودجه و محاسبات و بهداشت و درمان به عنوان ناظر در شورای عالی بیمه سلامت کشور این هفته از سوی نمایندگان انتخاب می‌شوند.

انتخاب دو نماینده به عنوان ناظر در شورای عالی بیمه و دو نماینده به عنوان ناظر در شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی و سه نفر به عنوان ناظر در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در دستور کار این هفته مجلس قرار دارد.

بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده در اجرای ماده 40 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد تشکیل کمیسیون فضای مجازی در اجرای ماده 40 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی این هفته در دستور کار مجلس قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*