یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

تصمیم جذاب فرانسوی‌ها برای المپیک پاریس؛ مشعل روی برج ایفل؟

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
تصمیم جذاب فرانسوی‌ها برای المپیک پاریس؛ مشعل روی برج ایفل؟

فرانسوی‌ها در تصمیمی جذاب در نظر دارند تا مشعل المپیک 2024 را روی برج ایفل تعبیه و روشن کنند.

به گزارش مشرق، پاریس در حالی تابستان سال آینده میزبان المپیک 2024 است که فرانسوی‌ها در تلاش برای برگزاری یک رویداد باشکوه هستند.

در تازه‌ترین اقدام امروز رویترز نوشت که برگزارکنندگان المپیک پاریس 2024 در حال برنامه‌ریزی برای نصب مشعل المپیک روی برج ایفل هستند.

البته مشعل المپیک ممکن است به دلایل فنی در بالای برج ایفل قرار نگیرد و همچنین مشخص نیست که آیا این مشعل در طول بازی‌ها روی بنای تاریخی و مشهور پاریس باقی خواهد ماند یا خیر. با این حال عملی شدن این تصمیم یک اتفاق بزرگ در تاریخ برگزاری المپیک خواهد بود.

به گفته منابع آگاه، روند امکان‌سنجی نصب مشعل روی برج ایفل، طی دو سال گذشته در جریان بوده است. گفته می‌شود به دلیل آنتن‌هایی که قبلاً در آنجا نصب شده، امکان تعبیه مشعل در بالای برج وجود ندارد.

با این حال یکی از سخنگویانکمیته سازمان‌دهی پاریس 2024 دراین‌باره گفت: محل روشن کردن مشعل در روز افتتاحیه بازی‌های المپیک هنوز مشخص نشده است.

با این حال، کمیته سازمان‌دهی کار روی نصب شعله در برج ایفل را انکار نکرده است؛ تصمیمی که به نظر می‌رسد فرانسوی‌ها قصد دارند به عنوان سورپرایز المپیک 2024 از آن رونمایی کنند.

منبع: ایرنا