سه‌شنبه 17 مهر 1403

تصمیم‌گیری درباره رودخانه مرکری یزد بر عهده شورای فنی استان است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تصمیم‌گیری درباره رودخانه مرکری یزد بر عهده شورای فنی استان است

حجت‌الاسلام حیدری گفت: جلساتی در سطح مدیران ارشد استان برگزار شده و تصمیم‌گیری نهایی درباره رودخانه مرکزی یزد به عهده شورای فنی استان واگذار شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حجت‌الاسلام سید محمد ناصر حیدری سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا پیرامون وضعیت چاه‌های درون‌شهری یزد گفت: در خصوص چاه‌های جذبی و هدایت آب‌های سطحی، در بودجه مناطق مبلغی رو در نظر گرفته شده است و هر منطقه با توجه به اولویت منطقه اقدام به ایجاد چاه و هدایت آب‌های سطحی می‌کند.

وی افزود: به عنوان مثال اولویت منطقه دو بلوار علامه جعفری و مریم آباد است و از ایتدای تیر ماه عملیات هدایت آب‌های سطحی آغاز خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد همچنین در خصوص وضعیت رودخانه مرکزی یزد عنوان کرد: از آنجایی که متولی اصلی رودخانه مرکزی یزد، شرکت آب منطقه‌ای است و از طرفی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در این رابطه جلساتی در سطح مدیران ارشد استان برگزار شده و تصمیم‌گیری نهایی به عهده شورای فنی استان واگذار شده است.

لازم به ذکر است یکی از پروژه‌های بزرگ شهری یزد که از سال‌ها قبل وعده داده شده بود، بازسازی و احیای رودخانه مرکزی شهر یزد است، اما این پروژه هنوز تکمیل نشده است.

چندی قبل رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر یزد در این ارتباط اعلام کرده بود: مسیر رودخانه و حریم آن با مشکلات بسیار جدی روبرو است؛ ما در سال‌های گذشته شعارهای زیادی برای احیای رودخانه یزد دادیم اما همچنان این رودخانه با مشکل بسیار جدی روبرو است.

این در حالی است که ابوترابی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد نیز چند روز قبل گفت: از استاندار محترم خواسته شده تا رودخانه مرکز شهر از آب منطقه‌ای به شهرداری تحویل شود تا شهرداری بتواند هم به عنوان مسیر پیاده‌روی و هم به عنوان دفع آب‌های روان مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام /