سه‌شنبه 1 خرداد 1403

تصویب برنامه درسی رشته مدیریت دولتی در شورای تحول

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
تصویب برنامه درسی رشته مدیریت دولتی در شورای تحول

در جلسه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی، کلیات برنامه درسی رشته مدیریت دولتی در مقطع دکتری تصویب شد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در جلسه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی سرفصل برنامه درسی رشته مدیریت دولتی در مقطع دکتری مورد بررسی قرار گرفت.

خداداد حسینی، رضا واعظی و حسن دانایی‌فرد در خصوص این برنامه در هشت گرایش خط مشی گذاری، مدیریت توسعه ملی و تطبیقی، مدیریت منابع انسانی در بخش دولتی، مدیریت رفتار سازمانی، مدیریت محلی و شهری، مدیریت سازمان‌های دولتی، مدیریت مالی و بودجه دولتی، حکمرانی و تنظیم‌گری گزارش ارائه دادند.

تدوین این برنامه به مدت هشت سال به طول انجامیده و بالغ بر دو سال در کارگروه مدیریت شورای تحول مورد بررسی و بازنگری قرار گرفت.

کلیات برنامه درسی رشته مدیریت دولتی در مقطع دکتری با 18 واحد به‌علاوه پایان‌نامه مورد تصویب قرارگرفت، به این ترتیب که 9 واحد بین تمام گرایش‌ها مشترک است و 9 واحد اختصاصی هر گرایش می‌باشد.

با توجه به این که گرایش مدیریت محلی و شهری در عنوان و موضوع با رشته‌ای با همین عنوان در معماری و شهرسازی هم‌پوشانی دارد مقرر شد نظر کارگروه شهرسازی دراین زمینه اخذ شود.

همچنین رشته مالی و بودجه دولتی تشابه بسیاری با رشته اقتصاد مالی دارد که در زیرمجموعه علوم اقتصادی قبلا به‌تصویب رسیده است. لذا مقرر گردید مجدد با اساتید علوم اقتصادی و همچنین یک نماینده از سازمان برنامه و بودجه موضوع هم از جنبه هم‌پوشانی و هم از بعد محتوایی مورد بازنگری قرارگیرد و هم مسایل استخدامی و مشکلات آن برطرف گردد.

در پایان کلیات رشته مدیریت دولتی با گرایش خط مشی‌گذاری عمومی، مدیریت توسعه ملی و تطبیقی، مدیریت منابع انسانی در بخش دولتی، مدیریت رفتار سازمانی و مدیریت سازمان‌های دولتی تصویب و بررسی جزئیات سرفصل‌ها به جلسه بعد موکول شد.

گرایش حکمرانی و تنظیم‌گری، مدیریت محلی و شهری و مدیریت مالی و بودجه جهت بررسی مجدد به کارگروه عودت داده شد.