یک‌شنبه 15 مهر 1403

تعطیلی باشگاه‌های ورزشی زنجان همچنان ادامه دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تعطیلی باشگاه‌های ورزشی زنجان همچنان ادامه دارد

زنجان - ایرنا - معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: باشگاه‌های ورزشی این استان به دلیل پیشگیری از ابتلای ورزشکاران و مربیان به ویروس کرونا، همچنان تعطیل خواهند بود.

محمدعلی حمزه پور، روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با درخواست اداره کل ورزش و جوانان این استان، بازگشایی باشگاه ها و سالن های ورزشی را در شرایط فعلی به مصلحت ندانسته است.

وی اظهار داشت: هرچند باشگاه های ورزشی این استان از بابت شیوع بیماری ویروس کرونا به لحاظ کسب درآمد متحمل ضرر و زیان جدی شده اند اما به خاطر پیشگیری از ابتلا ورزشکاران، مربیان و حتی خود باشگاهداران به این بیماری منحوس، چاره‌ای جز تعطیلی این مکان ها نیست.

حمزه پور به ارایه تسهیلات بانکی به باشگاهداران، مربیان و دیگر نیروهای فعال در باشگاه های ورزشی، اشاره کرد و افزود: بسیاری از باشگاهداران و مربیان موفق به دریافت این تسهیلات شده اند و تعدادی از ثبت نام کنندگان نیز برای دریافت این تسهیلات در صف انتظار قرار دارند.

وی تصریح کرد: آن دسته از باشگاهدارانی که دارای کد کارگاهی بیمه هستند تا 15 شهریور ماه و آنهایی که فاقد کد هستند تا پایان ماه (31 شهریور) فرصت ثبت نام برای اخذ تسهیلات بانکی درنظر گرفته شده دارند.

از پنجم اسفند ماه پارسال (سال 98) نیز به مدت قریب سه ماه فعالیت کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی به خاطر حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگرانی مردم به ویژه خانواده‌ها، ممنوع اعلام شد و پس از مدتی بازگشایی مجدد از 16 تیر ماه به خاطر شیوع ویروس و برای پیشگیری از ابتلا افراد به این بیماری منحوس تا به امروز به حالت تعطیل درآمدند که این روند تا عادی شدن شرایط ادامه خواهد داشت.

در زمان حاضر استان زنجان از وجود 361 باشگاه ورزشی خصوصی، 270 مکان ورزشی سرپوشیده و روباز متعلق به این اداره کل، 148 خانه ورزش روستایی و 133 مکان ورزشی متعلق به سایر ادارات و ارگان‌ها، بهره‌مند است.

*س_برچسب‌ها_س*