شنبه 8 اردیبهشت 1403

تعطیلی مدارس تهران از زبان معاون استاندار / همه مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی غیرحضوری شدند

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
تعطیلی مدارس تهران از زبان معاون استاندار / همه مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی غیرحضوری شدند

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: معاون استاندار تهران گفت که کودکستان‌ها و مدارس مقطع دبستان در استان تهران غیر از دماوند و فیروزکوه و بخش رودبارقصران شنبه 11 آذر غیرحضوری شد.

میر محمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: با توجه به تشدید آلودگی هوا و بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، مهدکودک‌ها تعطیل و فعالیت آموزشی کودکستان‌ها و مدارس مقاطع دبستان استان تهران غیر از شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه و بخش رودبارقصران در دو نوبت صبح و عصر امروز شنبه 11 آذرماه به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کمیته اضطرار برای تصمیم گیری در صورت لزوم ادامه داد: همه مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی نیز غیرحضوری می‌باشد، همچنین پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راهور شرق و پلیس راهور غرب تهران، از تردد شبانه خودروهای گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل روئت دارند، جلوگیری نمایند.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: طبق این مصوبات توصیه می‌گردد گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و...) از تردد در فضای باز خودداری نمایند و از هرگونه فعالیت ورزشی اعم از انفرادی و همگانی در محیط باز خودداری شود.

غراوی سپس گفت: پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر، جانمایی گردند و شهرداری‌ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری، اقدام نماید.

وی عنوان کرد: سازمان صدا و سیما، رسانه‌ها و روابط عمومی کلیه دستگاه‌های اجرایی، نسبت به اطلاع رسانی لازم، توصیه‌ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری و نظایر آن، اقدام نماید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: استفاده از ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم و به ویژه گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و...)، شاغلین پلیس راهور و شهرداری‌ها و... که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، ضرورت دارد.

غراوی اظهار داشت: پلیس راهور تهران بزرگ، نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتور سیکلت‌ها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین وسایل نقلیه دودزا دارای معاینه فنی، اقدامات لازم را به عمل آورد.

وی افزود: ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در کلیه واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان، کماکان ادامه یابد و شرکت گاز استان، نسبت به تداوم تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز رسانی که فعالیت آن‌ها در این شرایط ضروری است، اقدام نماید.

غراوی همچنین گفت: شهرداری ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان، جهت جلوگیری از پسماند سوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان، نظارت ویژه اعمال نمایند؛ همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست استان، نسبت به تشدید نظارت بر فعالیت واحدهای آلاینده و همچنین سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی، اقدام نماید.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1843351
تعطیلی مدارس تهران از زبان معاون استاندار / همه مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی غیرحضوری شدند 2