شنبه 29 اردیبهشت 1403

تعیین الگوی جدید شهریه مدارس غیردولتی

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، نشست خبری احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، با موضوع شهریه مدارس غیر دولتی و توانمند سازی نیروی انسانی در مدارس غیر دولتی برگزار شد.

وی با اشاره به تدوین الگوی جدید شهریه گفت: در جلسات تدوین الگوی شهریه بسیاری از نهادها همچون شورای عالی آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی نمایندگانی داشته‌اند.

محمودزاده با بیان اینکه تعیین شهریه از ابتدا لازم بود پس از پایان تعطیلات نوروز انجام شود؛ گفت: این زمان بندی به این خاطر بود که تا آن زمان نرخ کرایه‌ها، نرخ اجاره بها و حداقل حقوق معلوم شده باشد.

وی تاکید کرد: اعلام کردیم که هیچ نیروی غیرمرتبط را نخواهیم پذیرفت و بحث توانمند سازی معلمان را با 360 ساعت تحصیلی در نظر گرفتیم. تنها رشته و معلم را ندیدیم. در موضوع شهریه، سرانه‌های هزینه کرد مدارس را هم دیدیم. مدرسه‌ای که فضای آموزشی، تحقیقی و ورزشی مناسبی داشته باشند طبیعتاً شهریه بالاتری دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سومین موضوع مؤثر در تعیین شهریه، ضریب کیفیت بخشی است که شامل 150 آیتم است.؛ گفت: اکثر ساعت فوق برنامه 6, 8 و 7 ساعت است. نوعاً با همکاری اولیا باید اتفاق بیفتد.

محمودزاده گفت: سرانه پرداختی به سایر عوامل اجرایی، مربیان بهداشت، مربیان تربیت بدنی و سرانه حق مسئولیت مؤسس را هم در نظر گرفتیم. به این راحتی نیست که با آغاز سال تحصیلی بتوان به سرعت این شهریه‌ها را اعلام کرد.

وی افزود: در جلسات تدوین الگوی شهریه بسیاری از نهادها همچون شورای عالی آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی نمایندگانی دارند.

محمودزاده گفت: تعیین شهریه از ابتدا لازم بود پس از پایان تعطیلات نوروز انجام شود تا نرخ کرایه‌ها، نرخ اجاره بها و حداقل حقوق معلوم شده باشد.

وی افزود: اعلام کردیم که هیچ نیروی غیرمرتبط را نخواهیم پذیرفت و بحث توانمند سازی معلمان را با 360 ساعت تحصیلی در نظر گرفتیم. تنها رشته و معلم را ندیدیم.

وی با توصیه به اولیا دانش آموزان گفت: قبل از ثبت نام در مدارس غیردولتی، شهریه مدرسه موردنظر خود را از سایت مشارکت‌ها کنترل کنند. قرارداد الکترونیکی بر اساس مبالغ درج شده در پوستر منعقد شده باشد و حتماً یک نسخه از آن تحویل گرفته شود. همچنین اولیا توجه کنند که شهریه فعالیت‌های آموزشی فوق برنامه درسی اختیاری است.

محمودزاده تاکید کرد هیچ مدرسه‌ای حق گرفتن شهریه اضافه ندارند. مدارسی که سال‌های گذشته تخلفاتی داشته اند امسال از افزایش شهریه آنها جلوگیری کردیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: مدارس جامانده از ابلاغ شهریه یک هفته فرصت دارند که اطلاعات خود را در سامانه مشارکت‌ها تکمیل کنند این فرصت برای چندمین بار است که داده می‌شود و قابل تمدید نیست.