جمعه 28 اردیبهشت 1403

تغییر مسیر ریاض برای جذب گردشگر بیشتر / سفر به عربستان ارزان تر می شود!

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
تغییر مسیر ریاض برای جذب گردشگر بیشتر / سفر به عربستان ارزان تر می شود!

عربستان سعودی در حال برنامه‌ریزی برای تقویت صنعت مهمان‌نوازی خود با ساخت 320 هزار اتاق هتل جدید تا سال 2030 است.

تحلیل انجام شده توسط شرکت جهانی املاک نایت فرانک نشان داد که تقریباً 67 درصد از موجودی اتاق‌های هتل‌های در حال توسعه در این کشور در دسته «مجلل» یا «لوکس» قرار می‌گیرند که به ترتیب نشان‌دهنده اقامتگاه‌های 4 ستاره و 5 ستاره است و این اقدام با هدف برآوردن افزایش مورد انتظار در گردشگری، با پیش‌بینی جذب 150 میلیون گردشگر داخلی و بین‌المللی تا سال 2030، انجام می‌شود.

خبر مرتبط اعراب در برزخ!/ تاکتیک عربستان و امارات در دوراهی ایران و اسرائیل / ریاض به تل‌آویو پشت کرد؟

دولت عربستان سعودی جذب 150 میلیون بازدیدکننده (داخلی و خارجی) را تا سال 2030 هدف قرار داده است که 50 درصد بیشتر از هدف قبلی خود است و برای دستیابی به این هدف به طور فعال، استراتژی‌های مختلفی را برای جذب مسافران بین‌المللی، از جمله توسعه پیشنهادهای فرهنگی و سرگرمی در سراسر کشور، اجرا می‌کند.

سازمان سرگرمی عمومی عربستان در سال گذشته مجوز 24 پارک موضوعی جدید را صادر کرده است که یکی از مهم‌ترین آنها «Boulevard World» در ریاض است. علاوه‌بر این، پیش‌بینی می‌شود پیشنهاد موفقیت‌آمیز ریاض برای میزبانی نمایشگاه جهانی اکسپو 2030، رونق اقتصادی قابل توجهی به مبلغ 94.6 میلیارد دلار برای پایتخت کشور به ارمغان بیاورد و انتظار می‌رود در طول این نمایشگاه شش ماهه، حدود 40 میلیون بازدیدکننده جذب شود.

همچنین ایجاد اقامتگاه مناسب برای کارکنان هتل‌ها ضروری است. سازمان تجارت جهانی پیشنهاد می‌کند هتل‌های 4 تا 5 ستاره معمولاً به 1 تا 2 کارمند در هر اتاق نیاز دارند و این نشان می‌هد که بین 232 هزار تا 387 هزار پرسنل کلیدی صنعت هتلداری در عربستان سعودی به مسکن نیاز خواهند داشت.

عربستان سعودی تقریباً به هدف خود برای جذب 100 میلیون گردشگر داخلی و بین‌المللی تا پایان سال 2023 دست یافته است. صنعت گردشگری و مهمان‌نوازی نزدیک به 6 درصد در تولید ناخالص داخلی این کشور نقش داشته است که نشان می‌دهد این کشور در مسیر خوبی قرار دارد و هدف آنها دستیابی به سهم 10 درصدی گردشگری از تولید ناخالص ملی تا پایان دهه جاری میلادی است.

گردشگری در واقع ستون «چشم‌انداز 2030» عربستان است که طرحی بلندپروازانه برای مدرن کردن و تنوع بخشیدن به اقتصاد عربستان و کاهش وابستگی آن به نفت است که توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در سال 2016 از آن رونمایی شد.

بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری، عربستان سعودی در سال 2023 در مجموع میزبان حدود 27 میلیون گردشگر خارجی بوده و از حیث رشد گردشگری در مقایسه با سال 2019 (پیش از همه‌گیری کرونا) در رتبه نخست جهان قرار دارد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.