جمعه 31 فروردین 1403

تفکر بسیجی می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات کشور باشد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تفکر بسیجی می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات کشور باشد

شیراز - ایرنا - یکی از پیشکسوتان ایثار و مقاومت استان فارس گفت: تفکر بسیجی در گام دوم انقلاب در تمام موارد اعم از صنعتی، کشاورزی، مسکن و امور زیربنایی کشور می‌تواند گره‌گشای مشکلات باشد.

قاسم قادری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره نقش بسیج در دوران دفاع مقدس و پس از آن در سازندگی به خصوص در مناطق محروم افزود: نقش آفرینی بسیج در دوران دفاع مقدس و در هشت سال آزمون پر فراز و نشیب و حضور جانانه و بی ادعایش کار را به جایی رساند که رهبر کبیر انقلاب با افتخار بر دستان پر توان آنان بوسه زد و زیباتر اینکه خودشان را یک بسیجی معرفی کردند. وی ادامه داد: مقام عظمای ولایت بسیج را اینگونه توصیف فرمودند که بسیجی یک کارت عضویت در بسیج دارد و همین کارت سند شهادت اوست و این تعبیر معظم له از بسیج دنیایی از معنی به همراه دارد، بسیج طالب هیچ چیز نیست و معصومیت بسیج در همین کلام متصور است.

حضور بسیج در عرصه های سازندگی واضح و روشن است این رزمنده دفاع مقدس گفت: حضور بسیج در دوران سازندگی و بعد از جنگ تحمیلی در تمام عرصه های سازندگی واضح و روشن است تا آنجا که همین بسیجیان بعد از این جنگ نیز با همان روحیه هرکجا که لازم بوده آماده خدمتگزاری بوده و هستند. قادری افزود: به جز بعضی از مدیریت های مهم آنچنان که باید و شاید از توان بسیج استفاده نشده است که اگر روحیه ایثارگری و دست پاکی بسیج در عرصه های مدیریتی بود حتما تغییرات عظیمی قابل مشاهده بود.

بسیج محکم پای کار مردم و انقلاب ایستاده است وی ادامه داد: کجا سیل بوده که بسیج نبوده، کجا زلزله بوده که بسیج نبوده، کجا جان بر کفی نیاز داشته که بسیجی آنجا نبوده، بخش عظیمی از شهدای مدافع حرم را همین بسیجیان تشکیل می‌دهند. وی اضافه کرد: در بخش مرزبانی هنوز ما شهید بسیجی تقدیم نظام می‌کنیم، در بحث ویروس کرونا برای ضد عفونی معابر، پخش ماسک و وسایل ایمنی، توزیع بسته های حمایتی، کنترل ورود و خروج خودروها و همه و همه بسیج پای کار بوده و هست و محکم هم پای کار مردم و انقلاب ایستاده است.

تفکر بسیجی و دهه پنجم فعالیت بسیج این پیشکسوت ایثار و مقاومت همچنین در پاسخ به این سوال که با ورود بسیج به دهه پنجم فعالیت خود فکر می کنید چه عرصه هایی بیش از گذشته نیاز به فعالیت نیروهای بسیجی دارد؟ گفت: در دهه پنجم فعالیت بسیج، یک بسیجی واقعی بدون هیچ گونه ادعایی حتما یکی از کارگشایان بزرگ خواهد بود و دنبال هیچ سهمی هم نیست. قادری افزود: بسیجی امروز نیز پایش جای پای بسیجی دهه اول انقلاب است، ما اگر به بسیج به معنای واقعی کلمه نگاه کنیم حتما چهره شهیدان کاوه، همت، خرازی، رودکی، خادم الصادق، اعتمادی، جاویدی و رحیم انصاری متصور می‌شود و من هر چه به یاد دارم این عزیزان و امثال این چهره ها که در کشور ما در هر نقطه اش یک اسطوره ای وجود دارد، همه گره گشای مسایل ریزو درشت و اهل توسعه بودند. وی ادامه داد: می‌توان از نیروی عظیم بسیج در توسعه کشور بهره گرفت و شاهد یک توسعه پایدار بود.

سلوک انقلابی در تفکر بسیجی وجود دارد این بسیجی و رزمنده دوران دفاع مقدس در پاسخ به این سوال که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بسیج را یک تفکر و سلوک انقلابی می دانند، از دید شما این فرمایش در عصر امروز چگونه باید عملی شود؟ بیان کرد: بسیج بر سر آرمان‌های خود پای هیچ معامله ای که بخواهد خدشه ای بر مطالباتش وارد کند نخواهد رفت و حرکت جان بر کفانه خویش را برای حفظ جان دیگران می‌بیند. قادری افزود: بسیجی با مردم رافت دارد و همواره تا پای جان بر مواضع خود ایستاده است و سوار بر قطار انقلاب رو به پیش در حرکت است و کوچکترین خللی در اراده او دیده نمی‌شود. وی ادامه داد: بسیجی چون در تمام حادثه های تلخ و شیرین حضور دارد در قلب مردم است و نامش برای همه ملت‌های آزادیخواه التیام آور آلام است. این پیشکسوت ایثار و مقاومت گفت: سلوک انقلابی یعنی پا بر جا بودن در عزم و اراده و ماندن بر سر پیمان و جدا نشدن از قافله وحرکت پشت سر ولی امر است که همه این ویژگی ها در کار و تفکر بسیج و بسیجی وجود دارد.

بسیج در مبارزه با کرونا سربلند است قادری همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط کرونایی در کشور نقش بسیج در 9 ماه گذشته چه بوده و آیا توانسته است از این آزمون سربلند بیرون بیاید؟ بیان کرد: به دور از تعصب باید گفت که بسیج و تفکر بسیجی یک پای ثابت مبارزه با کرونا در کشور بوده و این حرکت بسیج گویا به بعضی از کشورهای منطقه نیز صادر شده است وشاهد حضور بعضی از مردم به صورت داوطلبانه در کشورهای دیگر هم هستیم که این نشأت گرفته از حرکت عظیم بسیج در کشور ما است. وی ادامه داد: مسئولیت های مهم مبارزه با این ویروس بر عهده بسیج بوده است که شاهد این کلام درخواست مقام‌های ارشد نظامی برای حضور بسیج در این عرصه هست واین بار هم بسیج سربلندتر از همیشه با نثار جان خود محکم پای کار مردم ایستاده و شهدای ارزشمندی در عرصه سلامت تقدیم نظام کرده و این از افتخارات بسیج است. این بسیجی و رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: اگر رهبر معظم انقلاب حکم کنند یک بار دیگر سپاهیان یک صد هزار نفری پای کار سلامت مردم به میدان می‌آیند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
تفکر بسیجی می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات کشور باشد 2