جمعه 13 مهر 1403

تمدید وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با ایران از سوی بایدن

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
تمدید وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با ایران از سوی بایدن

اقتصادنیوز: رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه 22 اسفند (به وقت محلی) وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با ایران را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی وضعیت اضطراری ملی را در ارتباط با ایران که در پی اشغال سفارت آمریکا در تهران اعلام شد، به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

رویترز گزارش داد، بایدن گفت که وضعیت اضطراری ملی در خصوص ایران که در فرمان اجرایی 12957 اعلام شد، یکسال دیگر ادامه خواهد یافت.

خبر مرتبط ادعای کاخ سفید درباره نگرانی اصلی بایدن درباره فلسطینی‌ها

اقتصادنیوز: مشاور امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی مدعی شد نگرانی اصلی بایدن، حفاظت از جان غیرنظامیان فلسطینی در رفح است.

15 مارس 1995 رئیس‌جمهور وقت آمریکا به موجب دستور اجرایی شماره 12975 اعلام کرد با هدف رسیدگی به تهدیدهای غیرمعمول و فوق‌العاده‌ای که اقدامات و سیاست‌های حکومت ایران علیه منافع ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا ایجاد می‌کند، وضعیت اضطرار ملی درباره این کشور اعلام می‌شود. رئیس‌جمهور وقت آمریکا در روز 6 می 1995 (16 اردیبهشت 1374) با امضای یک دستور اجرایی دیگر به شماره 12959، تحریم‌های جامعی را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرد.

وضعیت اضطراری فعلی که به موجب فرمان اجرایی شماره 12957 اعمال می‌شود با وضعیت اضطراری دیگری که 14 نوامبر 1979 به موجب فرمان اجرایی 12170 اعلام شده، متفاوت است.

فرمان 12170 ریاست جمهوری آمریکا اولین بار 10 روز پس از تسخیر سفارت آمریکا در تهران توسط رئیس جمهور وقت این کشور صادر شد.

جیمی کارتر رئیس‌جمهور وقت آمریکا فرمان اجرایی شماره 12170 را 14 نوامبر 1979 یعنی 10 روز بعد از تسخیر سفارت واشنگتن در تهران صادر کرد که خواستار توقیف دارایی‌های حکومت جمهوری اسلامی ایران در خاک ایالات متحده آمریکا است و از آن سال تا به امروز همه روسای جمهوری آمریکا آن را تمدید کرده‌اند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
تمدید وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با ایران از سوی بایدن 2