دوشنبه 9 مهر 1403

توزیع نفت سفید در مازندران الکترونیکی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توزیع نفت سفید در مازندران الکترونیکی شد

ساری - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه ساری گفت: حذف کالابرگ و توزیع الکترونیکی نفت سفید با استفاده از زیر ساخت‌های بانکی در این استان فراهم شده است.

سبحان رجب پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 18 هزار خانوار مصرف کننده نفت سفید در حوزه فعالیت شرکت نفت منطقه ساری قرار دارند که برای استفاده از مزایای خدمات الکترونیکی توزیع نفت سفید می بایست در سامانه مورد نظر ثبت نام می کردند.

وی ادامه داد: مصرف کنندگان نفت سفید فاقد گاز طبیعی که در زمان ثبت درخواست در سامانه درخواست فراورده های نفتی (سدف) به آدرس http://NewTejaratAsan.niopdc.ir مشخصات خود از جمله شماره بانکی خود را ثبت کردند با در دست داشتن کارت بانکی به فروشندگی های عرضه سوخت محل سکونت خود مراجعه و نسبت به دریافت مقدار سوخت تعیین شده اقدام کنند.

مدیر شرکت نفت منطقه ساری گفت: تاکنون 9 هزار خانوار استان در این سامانه ثبت نام کردند و توانستند از خدمات توزیع الکترونیکی نفت سفید برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه نفت سفید در منطقه مازندران از روز سوم خرداد امسال به صورت الکترونیکی توزیع شد، افزود: در راستای توزیع نفت سفید به خانوارهای فاقد اشتراک گاز، این طرح از طریق زیرساخت‌های بانکی در این منطقه به اجرا درآمده است.

او ادامه داد: 203 نمایندگی فروش در منطقه ساری فعالیت می کنند که به سامانه مورد نظر متصل و آماده ارایه خدمات به خانوارهای فاقد گاز هستند.

مدیر شکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه ساری هدف از اجرای این طرح را، افزایش رفاه مصرف‌کنندگان نفت سفید و جلوگیری از توزیع و عرضه خارج از شبکه این فرآورده عنوان کرد و گفت: پیش از اجرای این طرح برخی سوء استفاده ها از کالابرگ های نفت سفید صورت می گرفت که با روش الکترونیکی از این مساله جلوگیری شده است.

به گفته این مسئول، سایر شهروندانی که اطلاعات خود را در سامانه ثبت نکرده‌اند، می توانند با مراجعه به سامانه مورد نظر ثبت مشخصات خانوار اقدام کنند.

رجب پور علت عدم ثبت نام برخی خانوارها برای دریافت الکترونیکی نفت سفید را عدم اشرافیت افراد در نوع ثبت نام برای ارائه شماره کارت بانکی اعلام کرد.

مازندران 2 شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه ساری و چالوس دارد.

استان مازندران حدود سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد هم اکنون بیش از یک میلیون و 400 هزار مشترک گاز طبیعی در مازندران هستند، یعنی 98 درصد خانوارهای استان از گاز طبیعی بهره مندند.

*س_برچسب‌ها_س*