دوشنبه 9 مهر 1403

لاریجانی: 3 روز بعد از طوفان الاقصی ساختار صهیونیست‌ها از بین رفت

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
لاریجانی: 3 روز بعد از طوفان الاقصی ساختار صهیونیست‌ها از بین رفت

محمدجواد لاریجانی در دانشگاه علم و صنعت، گفت: وضعیت رژیم صهیونیستی را باید واقع‌بینانه تحلیل کرد، همه جهانیان دیدند که 3 روز بعد از طوفان الاقصی ساختار نظامی و حکومتی صهیونیست‌ها از بین رفت.

به گزارش مشرق، محمدجواد لاریجانی استاد دانشگاه در ویژه‌برنامه شهادت سید حسن نصرالله دانشگاه علم و صنعت، گفت: نکته اصلی در عملیات رژیم صهیونیستی گسل و حفره حفاظتی اطلاعاتی در ساختار حزب الله بود، این پروژه از سال 2006 کلید خورد ولی اطلاعاتشان کامل نبود.

وی افزود: پازلشان در ایام اخیر کامل شد، البته حزب الله به این گسل و حفره حفاظتی حساس شده ورژیم صهیونیستی حس کرد اگر صبر کند این مسیرها بسته می‌شود. حرف‌ها در مورداستفاده از هوش مصنوعی در ترور اشتباه است.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: تمام قرائن و شواهد حاکی از آن است که ساختار حزب‌الله قوی و منسجم است و به‌هیچ‌وجه از هم نمی پاشد. امکانات لجستیک حزب‌الله در نبرد اخیر زیر 8 درصد مصرف شده است.

لاریجانی تأکید کرد: حزب‌الله ضربه تندی خورد ولی ساختار مستحکمی دارد، حفره‌های امنیتی حزب‌الله کاملاً دارد پر می‌شود.

صهیونیست‌ها در بدترین حالت ممکن هستند

وی افزود: وضعیت رژیم صهیونیستی اسف بار است، بیشتر مواردی که در روزهای اخیر مطرح می‌شود جنگ رسانه‌ای است و صهیونیست‌ها در بدترین حالت ممکن هستند.

این استاد دانشگاه گفت: وضعیت رژیم صهیونیستی را باید واقع‌بینانه تحلیل کنیم، همه جهانیان دیدند که 3 روز بعد از طوفان الاقصی ساختار نظامی و حکومتی صهیونیست‌ها از هم پاشید.

وی افزود: صهیونیست‌ها به حزب‌الله ضربه زدند ولی آیا توانستند آوارگان را به شمال برگردانند و تلاویو را امن کنند؟

لاریجانی گفت: ضربه آنها به حزب الله را باید جدی گرفت ولی نباید کری خواندن آنها را جدی گرفت. آیا رژیم صهیونیستی توانست جلوی حملات انصارلله یمن و نیروهای عراقی و لبنانی و فلسطینی را بگیرد؟

این‌استاد دانشگاه ادامه داد: صهونیست‌ها می‌دانند زور ما فراتر از این حرف‌هاست که بترسیم و پاسخ ندهیم؛ آنها مزه کار ما را چشیدند.

وی افزود: ما احساس کردیم اگر صبر ما برای انتقام منجر به آرامش در غزه شود می ارزد. غربی ها می دانند که ما از آنها نمی ترسیم و برای آنها مسجل است.

لاریجانی گفت: در روزهای اخیر تبلیغات زیادی علیه جمهوری اسلامی که ایده‌پرداز و موتور محرک جبهه مقاومت است، به‌شدت سرعت گرفته است و اکثرا جو روانی است که باید تبیین شود.

سیاست ایران در حمایت از مقاومت تغییر نمی کند

وی افزود: ما مقاومت را مشروع و حرکت نجات‌بخش جهان می‌دانیم و در این زمینه سیاست جمهوری اسلامی تغییر نخواهد کرد.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: بنا نبود مقاومت روی فرش قرمز راه برود، مسیر جهاد فرش قرمز ندارد. برای صهیونیست‌ها اصلا قابل تحمل نیست کسی در منطقه وجود داشته باشد که از آنها نترسد. مقاومت چالش دارد، چند تا می زنیم چند تا می‌خوریم. به غلط القا می‌کنند که روحیه مقاومت تضعیف شده است.

لاریجانی گفت: به دروغ می‌گویند ایران پشت مقاومت را خالی کرده است، مقاومت می‌داند ایران پشت آن هاست. سیاست ایران در دفاع و حمایت از مقاومت سیاست محکم است.

این استاد دانشگاه گفت: ولی ایران در زمینه تعامل با سران کشورها برای برقراری آتش‌بس فریب خورد، قطعاً این ایده‌ای نیست که مقام معظم رهبری بپذیرند، تصمیمات ما در کشور محصول جمع‌بندی عقلایی است.

لاریجانی عنوان کرد: آن‌ها صرفاً می‌خواستند زمان بخرند، این بار دومی بود که سرمان کلاه می‌رفت بار اول مقابل حصر یمن بود. آن جا هم آقای جان کری از ظریف 24 ساعت زمان خرید. گرچه این موارد باعث سرخوردگی نمی‌شود بلکه باعث تجربه خواهد شد.

وی افزود: قاطعانه اعلام می کند صهیونیست ها و غرب جرئت هیچگونه تعرضی به ایران را ندارند و اساسا در شرایطی نیستند که امکان انجام این کار را داشته باشند.

رسانه‌های مقاومت حوادث اخیر را تبیین کنند

کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه این برنامه در پاسخ به سؤالی راجع به‌حکم اخیر رهبر انقلاب برای کمک به لبنان، گفت: بخشی از این حکم را باید مجموعه‌های نظامی انجام دهند، این آمادگی برای حضور هم در بین مردم ایران، سوریه، لبنان و غزه وجود دارد تا به مردم بی‌گناه کمک کنند.

وی افزود: مسئله مهمی که وجود دارد این است که رسانه‌های جبهه مقاومت باید حوادث اخیر را تبیین کنند و در جهاد تبیین کمک اساسی انجام دهند.

لاریجانی در پاسخ به سوال دیگری راجع به برجام، کفت:: برجام را از اول تا آخر 10 بار شخم زدم هیچ حبه‌ای در آن پیدا نشد خشک‌زار خشک‌زار است، نباید در دام «برجام قوی‌تر» بیفتیم

وی افزود: در خصوص مذاکرات امکان دارد چرخش‌های تاکتیکی بنا بر مصلحت انجام بدهیم ولی چرخش اصولی و پایه ای انجام ندادیم و نخواهیم داد. وقتی برجام تصویب شد دیگر مساله اصلی اجرای آن است

استاد دانشگاه عنوان کرد: مذاکرات برجام را برای این می خواهیم که ما پول آن را دادیم و جنس آن را نگرفتیم، ما همه تعهدات خود را بر اساس عملکرد اشتباه یک دولت انجام دادیم ولی طرف مقابل انجام نداده است