دوشنبه 23 مهر 1403

توزیع 25 میلیارد ریال کمک مومنانه در کلاله و چند خبر کوتاه از گلستان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توزیع 25 میلیارد ریال کمک مومنانه در کلاله و چند خبر کوتاه از گلستان

گنبدکاووس - ایرنا - توزیع بیش از 25 میلیارد ریال کمک مومنانه نقدی و سبد معیشتی میان نیازمندان کلاله، کشف تخلف یک میلیارد ریالی در یک مرکز فروش نهاده‌های دامی و آغاز نام‌نویسی در دانشگاه مذاهب اسلامی گنبدکاووس از مهمترین اخبار روز پنجشنبه گلستان است.

فرماندار کلاله گفت: تاکنون و در راستای پویش کمک‌های مومنانه بیش از 25 میلیارد ریال کمک نقدی و سبد معیشتی بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

**

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر احتمال بروز تخلف توسط یکی از فروشندگان نهاده‌های دامی، تیمی از بازرسان برای بررسی موضوع به محل اعزام شد که پس از بررسی مدارک و مستندات موجود توسط بازرسان این سازمان و همچنین استعلامات انجام شده، تخلف گرانفروشی و صادر نشدن صورتحساب واحد مورد نظر برای 85 هزار و 500 کیلوگرم پودر چربی دامی محرز و پرونده تخلف این واحد به ارزش یک میلیارد و 68 میلیون و 750 هزار ریال تشکیل شد.

**

نام نویسی آزمون تخصصی برای سال تحصیلی آینده دانشگاه مذاهب اسلامی گلستان شعبه گنبدکاووس ویژه طلاب شیعه و اهل سنت آغاز شد.

حجت الاسلام جلال عراقی رییس این دانشگاه گفت: تحصیل در این مرکز آموزشی در 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رایگان است و دانش آموختگان آن مدرک رسمی مورد تایید وزارت علوم دریافت می‌کنند.

وی افزود: آزمون‌های تخصصی در رشته‌های فقه و حقوق امامی، فقه و حقوق حنفی، علوم قرآن و حدیث، فلسفه و عرفان اسلامی و فقه مقارن و حقوق جزای اسلامی برگزار می‌شود.

**

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: 2 هزار و 500 دانش آموز دختر و پسر مدارس روزانه و بزرگسال شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از 17 خرداد در 25 حوزه امتحانی شهری و روستایی در آزمون نهایی پایه دوازدهم شرکت می‌کنند.

کمال‌الدین نظرنژاد افزود: همچنین پنج هزار و 167 دانش آموز پایه نهم گنبدکاووس در 129 مدرسه به صورت حضوری امتحانات پایان سال تحصیلی خود را تا پایان خرداد برگزار خواهند کرد.

وی ادامه داد: دانش آموزان سایر پایه‌های تحصیلی بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی به صورت غیرحضوری سال تحصلی را به پایان خواهند رساند.

**

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس گفت: در راستای تفاهم‌نامه اداره کل میراث فرهنگی گلستان با بنیاد برکت قرار است از هنرمندان صنایع دستی در پنج روستای تقی‌آباد، سارلی اولیا، باقلی مرامه، آق آباد و هوتن شهرستان حمایت تسهیلاتی شوند.

مریم آق آتابای افزود: کار شناسایی هنرمندان با همکاری دهیاران آغاز شده است.

**

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کلاله گفت: این مجموعه با مشارکت خیران، 13 مرکز نیکوکاری و استفاده از منابع داخلی بیش از 10 میلیارد ریال در قالب چهار هزار و 50 سبد معیشتی و همچنین 20 هزار وعده غذای گرم و حدود 300 میلیون ریال کمک نقدی در ماه مبارک رمضان به نیازمندان تحت حمایت تحویل داده است.

**

رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس گفت: تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس برای سومین سال پیاپی در لیگ برتر حضور خواهد داشت.

**

2 هزار بسته معیشتی به مناسبت عید سعید فطر توسط پویش‌های مردمی مقابله با کرونا در گنبدکاووس توزیع می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*