یک‌شنبه 27 خرداد 1403

توسعه روابط با کشورهای اسلامی دستاورد شهید رئیسی بود

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
توسعه روابط با کشورهای اسلامی دستاورد شهید رئیسی بود

سرپرست ریاست جمهوری در دیدار با رئیس جمهور تاجیکستان گفت: توسعه روابط با کشورهای اسلامی، همسایه و همسو از مهمترین دستاوردهای شهید رئیسی بود.

به گزارش مشرق، محمد مخبر در دیدار رئیس جمهور تاجیکستان در حاشیه مراسم ادای احترام سران و مقامات کشورهای خارجی به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه فقید ایران، ضمن قدردانی از ابراز همدردی دولت و ملت تاجیکستان با دولت و ملت ایران، توسعه روابط با کشورهای اسلامی، همسایه و همسو را از مهمترین دستاوردهای شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی برشمرد و افزود: ایران و تاجیکستان ظرفیت‌های قابل توجهی به ویژه در بخش تجاری و اقتصادی برای تقویت همکاری دارند که به رغم این ضایعه تلخ و تأسف‌بار باید از این ظرفیت‌ها در راستای ارتقای هر چه بیشتر روابط بهره برد.

امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان نیز در این دیدار ضمن ابراز تأسف و تالم عمیق از این ضایعه غم انگیز گفت: دکتر رئیسی سیاستمداری ورزیده و قابل اعتماد بود و دولت و ملت تاجیکستان هیچگاه یاد او را فراموش نخواهند کرد.

رئیس جمهور تاجیکستان ضمن تمجید از سیاست منطقه‌ای شهید آیت الله رئیسی در حفظ و تقویت پایه‌های دوستی و همکاری میان کشورهای اسلامی و همسایه گفت: طی پنج دیداری که در این مدت با ایشان داشتم توافقات همکاری بسیار خوبی میان دو کشور منعقد شد که امیدواریم با اجرای کامل آنها شاهد ارتقای بیش از پیش روابط دو کشور باشیم.

امامعلی رحمان با اشاره به علاقه شخصی خود به رئیس جمهور شهید کشورمان تصریح کرد: در این روزهای غم‌انگیز و تلخ به ایران آمده‌ام تا در کنار مردم کشور دوست و برادرمان باشیم.