یک‌شنبه 8 مهر 1403

توصیه های پلیس برای جلوگیری از سرقت منزل در "روز طبیعت "

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
توصیه های پلیس برای جلوگیری از سرقت منزل در "روز طبیعت "

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ توصیه‌هایی را برای جلوگیری از سرقت منزل در روز طبیعت را بیان کرد.

- اخبار اجتماعی -

سرهنگ محمد معظمی گودرزی، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: با توجه به روز پایانی تعطیلات نوروز به ویژه روز سیزده بدر (روز طبیعت) به منظور پیشگیری ازسرقت منزل؛ شهروندان در صورت خروج از منزل و حضور در دامان طبیعت برای اطمینان بیشتر سعی کنند منزل خود را خالی از سکنه رها نکنند.

وی افزود: شهروندان سعی کنند حتی الامکان فردی امین در منزل بماند و اموال قیمتی خود را از جمله طلا و جواهرات را به صندوق امانات بانک‌ها یا فردی امین سپرده و در منزل در دید قرار ندهند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت بیان کرد: هنگام خروج با حساسیت ورودی و خروجی و پنجره های منازل خود را قفل کرده و از ایمن بودن آن اطمینان حاصل کنند. همچنین کنترل ورود و خروج در مجتمع‌های مسکونی را به سرایدار یا نگهبان مطمئن بسپارند.

مبارزه با سرقت و برخورد با سارقان و معتادان متجاهر اولویت پلیس در سال جدید

معظمی گودرزی خاطرنشان کرد: کلید منزل خود را در دسترس افراد غیر مطمئن قرار ندهید و از قرار دادن کلید در زیر جاکفشی یا داخل کفش و سایر نقاط قابل دسترسی خودداری و از قرار دادن چهارپایه و نردبان و نظایر آن در حیاط منزل مخصوصا در کنار دیوار خودداری کنید.

وی ادامه داد: قبل از خروج از منزل از همسایگان یا اقوام مورد اطمینان خود که قصد بیرون رفتن از منزل ندارند بخواهید که از منزلتان مراقبت کنند و به هنگام ترک منزل تمامی پرده‌ها و کرکره‌ها را نکشید، برخی از آنان را به همان صورتی بگذارید که در حالت عادی از آنها استفاده می‌کنید و محوطه بیرون منزل خود را نیز همواره روشن نگاه دارید.